Ψηφιακή Υγεία στο Φαρμακείο

Εικονικά φαρμακεία, e-shop, πώληση ΜΥΣΗΦΑ στο Ίντερνετ...

Η ψηφιακή υγεία και το ψηφιακό εμπόριο βρίσκονται ήδη μπροστά στα μάτια μας, στο Φαρμακείο!

• Το Εικονικό Φαρμακείο

Κάθε Φαρμακοποιός μπορεί να ανοίξει ένα ψηφιακό Φαρμακείο στο διαδίκτυο.

Αν επιλέξει να μην κάνει πωλήσεις μέσω διαδικτύου, τότε το εικονικό Φαρμακείο μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στο φυσικό κατάστημα.

Το εικονικό Φαρμακείο είναι σαν μια τεράστια βιτρίνα, που μπορεί να δει ο καθένας στο διαδίκτυο (δηλαδή όλοι!) και μπορεί να δώσει πληροφορίες για το Φαρμακείο σας και τη λειτουργία του.

Εκεί μπορείτε να φτιάξετε τη «βιτρίνα» σας (απευθυνθείτε σε έναν έμπειρο web desiger), να παρουσιάσετε τον εαυτό σας και τους συνεργάτες σας, να δώσετε πληροφορίες για το Φαρμακείο και τα ωράριά του, να ενημερώσετε τους επισκέπτες για τις υπηρεσίες που προσφέρεται και σας διαφοροποιούν (ομοιοπαθητική, φυτοθεραπεία, υπηρεσίες ομορφιάς κλπ).

Ψηφιακή Υγεία στο Φαρμακείο

Το διαδίκτυο σας δίνει επίσης τη θαυμάσια ευκαιρία να αναπτύξετε κάποιες επιπλέον υπηρεσίες στο Φαρμακείο σας.

Μπορείτε για παράδειγμα, να δώσετε πληροφορίες για ασθένειες και φάρμακα, να δημιουργήσετε μια «agenda» για τα ραντεβού των πελατών σας, να λαμβάνετε και να στέλνετε τις ιατρικές συνταγές, ακόμη και να δημιουργήσετε ένα φαρμακευτικό ιστορικό για τον κάθε πελάτη σας.

• Οι Πωλήσεις στο Διαδίκτυο

Ο Φαρμακοποιός μπορεί, φυσικά, να αποφασίσει να κάνει πωλήσεις μέσω διαδικτύου.

Στην περίπτωση αυτή το ψηφιακό φαρμακείο λειτουργεί σαν ένα κανονικό Φαρμακείο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από το φυσικό κατάστημα.

Η νομοθεσία βέβαια απαγορεύει την πώληση φαρμάκων από τα διαδικτυακά Φαρμακεία, αλλά το πεδίο πώλησης εξακολουθεί να είναι πολύ ευρύ: παραφάρμακα, ΜΗΣΥΦΑ, δερμοκαλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικό γάλα, βρεφικά είδη κλπ.

Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό Φαρμακείο έχετε δύο τρόπους.

Η ακριβή λύση είναι να απευθυνθείτε σε κάποιον έμπειρο web designer που θα σχεδιάσει από την αρχή το δικό σας εικονικό κατάστημα.

Η πιο οικονομική λύση είναι να χρησιμοποιήσετε κάποια έτοιμη πλατφόρμα που θα βρείτε στο διαδίκτυο.

Κι εδώ όμως θα χρειαστείτε τη βοήθεια κάποιου ειδικού των διαδικτυακών εφαρμογών.

Όποια κι αν είναι η λύση που θα προτιμήσετε χρειάζεται να αναρωτηθείτε για το τι κέρδος θα έχετε από τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Το νομοθετικό κάδρο για τις πωλήσεις των διαδικτυακών φαρμακείων είναι πολύ αυστηρό και οι πωλήσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση πάντοτε με το φυσικό κατάστημα.

Ωστόσο, τα πράγματα στον συγκεκριμένο τομέα αλλάζουν πολύ γρήγορα και ίσως είναι καλύτερα να μην σας βρουν απροετοίμαστο οι εξελίξεις.

Θα πρέπει επίσης να σκεφτείτε ότι η διαχείριση ενός διαδικτυακού Φαρμακείου είναι μια πλήρης απασχόληση (κάτι σαν να έχετε δεύτερο φαρμακείο, δηλαδή) που απαιτεί χρόνο, κόπο και τεχνογνωσία.

Χρειάζεται να έχετε αρκετά προϊόντα, να ξέρετε από διαχείριση στοκ και, κυρίως, να ξέρετε κάποια θέματα του διαδικτύου (ή να προσλάβετε κάποιον που ξέρει).

Οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν άλλες απαιτήσεις.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν διαφορετικά.

Για το site χρειάζεται να φωτογραφίσετε τα προϊόντα ή να «ανεβάσετε» έτοιμες φωτογραφίες, να τα βάλετε σε κατηγορίες, να γράψετε τα κείμενα κι επίσης πρέπει να προσέξετε το site σας να βγαίνει «ψηλά» στις μηχανές αναζήτησης.

Θα πρέπει επίσης να φροντίσετε για την παρουσία σας στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα και να ετοιμάσετε μια επαγγελματική σελίδα που θα προβάλει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και της υπηρεσίες που προσφέρετε.

Πέρα από όλα αυτά, θα πρέπει να σκεφτείτε και να οργανώσετε το θέμα των πωλήσεων, των επιστροφών, της παράδοσης των προϊόντων στους πελάτες κ.ά.

• Τα Ψηφιακά Εργαλεία

Ηλεκτρονική θήκη για τα χάπια, με υπενθύμιση για τη δοσολογία και τις ώρες λήψης, ειδικά λογισμικά που επιτρέπουν τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης, του βάρους και του ΔΜΣ, των καρδιακών ρυθμών, μέσω tablet ή smartphone, έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές.

Η ανταπόκριση του κοινού φανερώνει ότι το μέλλον είναι τώρα, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τις νέες έξυπνες συσκευές για να διαχειριστούν θέματα της υγείας τους.

Ψηφιακή Υγεία στο Φαρμακείο

Ωστόσο, οι συσκευές αυτές προϋποθέτουν στοιχειώδης τεχνικές γνώσεις και μια σχετική εμπειρία στη διαχείριση δεδομένων, κάτι που δεν διαθέτουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

Ρόλος του νέου Φαρμακοποιού λοιπόν είναι να διαθέσει, να βοηθήσει και να καθοδηγήσει τον πελάτη του στην χρήση των νέων αυτών συσκευών.

Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι και σε αυτόν τον τομέα, οι ασθενείς θεωρούν τον Φαρμακοποιό τον πιο έμπιστο συνομιλητή του για την αγορά και τη χρήση παρόμοιων συσκευών.

Άλλες έρευνες φανερώνουν ότι οι ασθενείς θα ήθελαν να έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν από το Φαρμακείο τους συσκευές όπως ηλεκτρονικό πιεσόμετρο (58%), o ηλεκτρονικός μετρητής γλυκόζης αίματος (35%) ή ακόμα και συσκευές για την ανάλυση του ύπνου (30%).

Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι μόνο το 10% των ερωτηθέντων αισθάνεται ότι μπορεί να ερμηνεύσει σωστά τα δεδομένα των μετρήσεων.

Οι υπόλοιποι θα ανατρέξουν στη συμβουλή του ιατρού ή του Φαρμακοποιού τους για να είναι σίγουροι τόσο για την ερμηνεία των δεδομένων όσο και τη θεραπεία τους.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.