Νέα Εργαλεία Προώθησης για το Φαρμακείο

Τα παραδοσιακά προωθητικά μέσα, όπως οι αφίσες στην βιτρίνα του Φαρμακείου, σταδιακά εκτοπίζονται από ένα κύμα καινοτόμων μέσων προώθησης στα Φαρμακεία.

Τα νέα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας δίνουν πολλές υποσχέσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να «ενδώσετε» σε όλες τις «σειρήνες» που σας καλούν να τις ακολουθήσετε.

Ενημερωθείτε για τα νέα εργαλεία προώθησης που προσφέρονται για το Φαρμακείο σας και επιλέξτε τι ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση.

Προκειμένου να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά και να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του ασθενή-πελάτη, τα ψηφιακά μέσα, όπως οι οθόνες και οι ταμπλέτες, προσφέρουν πολλές προοπτικές.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, περνάμε περίπου 6 φορές περισσότερο χρόνο κοιτώντας μια ψηφιακή βιτρίνα, σε σχέση με μια κλασική βιτρίνα.

Τα ψηφιακά εργαλεία προσδίδουν μια δυναμική και καινοτόμα εικόνα στο Φαρμακείο, αρκεί φυσικά η επικοινωνία με τον ασθενή-πελάτη να γίνεται με μέτρο και με διακριτικότητα.

Νέα Εργαλεία Προώθησης για το Φαρμακείο

Στοχευμένη Ψηφιακή Επικοινωνία

Το κοινό του φαρμακείου είναι ευρύ, διάφορων ηλικιών και με ξεχωριστές ανάγκες, όσον αφορά στην υγεία και το ευ ζην.

Γι’ αυτό και οι παραδοσιακές αφίσες δεν μπορούν να απευθυνθούν στοχευμένα στον κάθε καταναλωτή και τις περισσότερες φορές αυτό που προβάλουν δεν ανταποκρίνεται στις δικές του ανάγκες.

Σε μια εποχή λοιπόν που ο ασθενής-πελάτης βομβαρδίζεται με πολλαπλά μη στοχευμένα μηνύματα από διαφορετικά κανάλια, τα ψηφιακά μέσα είναι σε θέση να επικοινωνήσουν στον υποψήφιο αγοραστή ό,τι ακριβώς τον ενδιαφέρει, ανάλογα με το προφίλ του ή με την αναζήτηση που θα κάνει, όπως ακριβώς δηλαδή γίνεται και με τις διαφημίσεις που προβάλλονται στο διαδίκτυο.

Μπορείτε για παράδειγμα, από την κάρτα πιστότητας του πελάτη, μέσω μιας εφαρμογής, να εμφανίζονται στην οθόνη ή στο κινητό του μηνύματα για προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, ανάλογα με το προφίλ του ή τα προϊόντα που αναζητά.

Επίσης, ανάλογα με το που εστιάζει την προσοχή του στην οθόνη προβολής στο φαρμακείο, εσείς, μέσω ταμπλέτας, να τον συμβουλεύετε και να λύνετε τις απορίες του.

Οθόνες Προβολής

Μια οθόνη στη βιτρίνα του Φαρμακείου σας θα τραβήξει τα βλέμματα και θα προσελκύσει νέους πελάτες.

Οι νέες οθόνες που διατίθενται στο εμπόριο είναι πλέον πιο λεπτές, πιο φωτεινές και έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη βάση δεδομένων, όπως είναι οι φωτογραφίες και οι πληροφορίες προϊόντων, κάποια τηλεοπτικά σποτ, τρέχουσες καμπάνιες για την υγεία κ.λπ.

Στην οθόνη μπορεί επίσης, να επιλέξετε να φαίνεται η τιμή των προϊόντων ή/και κάποιες προσφορές που «τρέχουν» στο Φαρμακείο σας.

Όλα αυτά θα σας επιτρέψουν να συμβουλεύσετε με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες σας, ενώ παράλληλα, η εταιρεία που θα αναλάβει την εγκατάσταση και διαχείριση της οθόνης σας, θα σας προτείνει το κατάλληλο περιεχόμενο, ανάλογα με την εποχή (καλοκαίρι, γιορτές, κ.λπ.)

Γενικά, οι επιλογές σας είναι πολλές και αναφορικά με το περιεχόμενο της οθόνης και αναφορικά με το μέγεθός της.

Μπορείτε λοιπόν, να επιλέξετε το μέγεθος της οθόνης και το που θα τοποθετηθεί, ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο στο Φαρμακείο σας.

Ανάλογα δε με τις δυνατότητες και τα σχέδιά σας, επιλέξτε αν θα την αγοράσετε ή αν θα την ενοικιάσετε.

Τα μεγάλα φαρμακεία μπορούν να εγκαταστήσουν οθόνες σε πολλαπλά σημεία μέσα στο χώρο πώλησης, όπως για παράδειγμα στους διαδρόμους, για να ενισχύσουν την πώληση των προϊόντων στις γύρω ραφιέρες, αποδεσμεύοντας έτσι την ομάδα του Φαρμακείου η οποία μπορεί να προσηλωθεί στην συμβουλή υγείας στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Για μικρότερα φαρμακεία με δυνατότητες μίας μόνο οθόνης, προτιμήστε σημεία όπου ο καταναλωτής μπορεί να σταθεί για λίγο, όπως η βιτρίνα σας ή ο χώρος γύρω και πάνω από τον πάγκο εξυπηρέτησης.

Να έχετε υπόψη σας ότι οι οθόνες προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες αξιοποίησης, για να προωθήσετε συγκεκριμένα προϊόντα ή ενέργειες στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής σας.

Μην ξεχνάτε όμως ότι τα μηνύματα προς τον καταναλωτή για να είναι αποτελεσματικά θα πρέπει να είναι απλά, ξεκάθαρα και σύντομα.

Η ώθηση στις πωλήσεις θα έρθει με το κατάλληλο μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή και μέσω του κατάλληλου προϊόντος.

Το περιεχόμενο της οθόνης θα πρέπει να ανταποκρίνεται τόσο στην θέση του Φαρμακείου στην αγορά της περιοχής του και τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες έχει δοθεί έμφαση, αλλά να σχετίζεται και με τα προϊόντα στο τμήμα του Φαρμακείου, όπου βρίσκεται η οθόνη.

Πώς θα Αξιοποιήσετε την Ταμπλέτα στο Φαρμακείο

Ένα από τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Φαρμακείο σας και το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος στις προτιμήσεις των Φαρμακοποιών που αναζητούν την καινοτομία είναι η ταμπλέτα.

Κάθε χρόνο, όλο και περισσότεροι Φαρμακοποιοί χρησιμοποιούν σταδιακά ταμπλέτες και τα «έξυπνα» κινητά, γεγονός που δίνει κίνητρο στις εξειδικευμένες εταιρείες τεχνολογίας για τη δημιουργία πρωτοποριακών εφαρμογών υγείας, που μπορούν να αξιοποιηθούν και στο Φαρμακείο.

Στις μέρες μας, ένας μέσης κατάρτισης χρήστης ταμπλέτας, μπορεί εύκολα να σκανάρει ένα φάρμακο και να δει τα συστατικά του, να κάνει ανανέωση της συνταγογράφησης ηλεκτρονικά, να μιλήσει με άλλους επαγγελματίες υγείας, να ενημερωθεί μέσω συγκεκριμένων εκπαιδευτικών εφαρμογών, κ.λπ.

Και το καλύτερο όλων είναι ότι οι περισσότερες από αυτές τις εφαρμογές παρέχονται δωρεάν.

Εξελίσσονται δε με πολύ γρήγορους ρυθμούς και έχουν συνεχώς κάτι καινούργιο να προσφέρουν στους χρήστες τους.

Ειδικά στο Φαρμακείο, μια ταμπλέτα μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη, τόσο για τους πελάτες σας, όσο και για την ομάδα του φαρμακείου και μάλιστα σε πολλαπλά επίπεδα που περιγράφονται παρακάτω:

1. Πολύτιμη Βοήθεια στον Συμβουλευτικό σας Ρόλο

Αν για παράδειγμα ένας ασθενής-πελάτης ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερες πληροφορίες για τη σύσταση ενός φαρμάκου ή ενός δερμοκαλλυντικού, ο Φαρμακοποιός μπορεί να κάνει μια αναζήτηση επιτόπου και να τον ενημερώσει.

Με αυτόν τον τρόπο, μια ταμπλέτα μπορεί να δώσει αξία σε αυτά που λέει ο επαγγελματίας υγείας, να τον βοηθήσει να περάσει τα μηνύματα που θέλει, να βρει πληροφορίες για τον τρόπο δράσης κάποιων φαρμάκων ή να κάνει χρήση συγκεκριμένων εφαρμογών, όχι μόνο πίσω από τον πάγκο αλλά συνοδεύοντας τον πελάτη στο χώρο πώλησης , αποσκοπώντας σε κάθε περίπτωση στην καλύτερη εξυπηρέτηση του και στη διαφοροποίηση του φαρμακείου από τον ανταγωνισμό.

Για παράδειγμα, βρισκόμενοι με τον πελάτη στο χώρο των δερμοκαλλυντικών, μπορείτε να του δείξετε με εικόνες διάφορα συχνά και απλά δερματολογικά προβλήματα και να συστήσετε πιο εύκολα το κατάλληλο δερμοκαλλυντικό για την περίπτωση του.

2. Στήριξη στη Συμπληρωματική Πώληση

Μια ταμπλέτα μπορεί να φανεί χρήσιμη για να αυξήσετε τις πώλησης σας κυρίως σε παραφάρμακα.

Πώς θα σας φαινόταν σαν ιδέα την ώρα που εξυπηρετείτε έναν πελάτη που μόλις αγόρασε ένα συμπλήρωμα διατροφής, να βλέπετε στη ταμπλέτα σας πληροφορίες για κάποια άλλα προϊόντα που μπορείτε να του προτείνετε συμπληρωματικά για να έχει καλύτερο θεραπευτικό αποτέλεσμα;

Νέα Εργαλεία Προώθησης για το Φαρμακείο

3. Στήριξη στη Διαχείριση του Φαρμακείου

Μια ταμπλέτα μπορείτε κάλλιστα να την χρησιμοποιήσετε και εκτός Φαρμακείου, από τον καναπέ του σπιτιού σας για παράδειγμα, και να μπορείτε να διαχειριστείτε το Φαρμακείο σας από απόσταση.

Μπορείτε, για παράδειγμα, να δείτε το stock εμπόρευμα που έχετε και να κάνετε εργασίες που θα κάνατε μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σας.

Συμπερασματικά

Τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και προβολής στο Φαρμακείο είναι πιο φιλικά προς τον σύγχρονο καταναλωτή και ιδιαίτερα για τους νέους και σας επιτρέπουν μια καλύτερη και πιο τεκμηριωμένη επικοινωνία προς τον πελάτη σας.

Η ψηφιακή υγεία εξάλλου έχει σαν στόχο να εντάξει τις νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της επικοινωνίας με τον ασθενή.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.