Ίντερνετ, η Νέα Βιτρίνα του Φαρμακείου σας

Σήμερα το Internet είναι παντού.

Τα Φαρμακεία δεν μπορούν να λείπουν από αυτή την τάση, παρόλο που πολύ λίγα μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει ένα web site.

Πώς να χρησιμοποιήστε το Internet για να βελτιώσετε την επικοινωνία σας και τις υπηρεσίες σας απέναντι στους πελάτες σας;

Ποιο το νομοθετικό πλαίσιο; Με τι κόστος και με τι επιβάρυνση χρόνου εργασίας;

Οι Πελάτες σας, σας Περιμένουν στο Web

Είναι γεγονός ότι μόνο το 10% των Φαρμακοποιών σήμερα στην Ελλάδα έχουν web site, ενώ τουλάχιστον το 70% των πελατών σας αναζητούν πληροφορίες για την υγεία και την ομορφιά τους μέσω του Internet.

Χωρίς Internet λοιπόν θα πρέπει ο πελάτης να επισκεφτεί το Φαρμακείο σας για να πληροφορηθεί κάτι ή να μάθει για τις νέες σας ενέργειες που οργανώσατε ή τα νέα προϊόντα που προβάλετε.

Έχετε πλέον απέναντι σας πελάτες που αναζητούν την πληροφορία, που θέλουν να καταλάβουν και να μάθουν τι συμβαίνει με την υγεία τους και εύλογα καταφεύγουν στο web, γνωρίζοντας οι περισσότεροι ότι όλες οι πληροφορίες εκεί δεν είναι πάντα αξιόπιστες.

Συνεπώς έρχονται συχνά σε σας με πολλές ερωτήσεις και πολλές απαιτήσεις, και πρέπει να είστε έτοιμοι να τους απαντήσετε.

Ίντερνετ, Η Νέα Βιτρίνα του Φαρμακείου σας

Το Μεγαλύτερο Eμπόδιο Είναι η Έλλειψη Χρόνου

Ένα web site με πλούσιο περιεχόμενο επιτρέπει στον Φαρμακοποιό να τοποθετηθεί σαν επαγγελματίας υγείας, ικανός να παρέχει συμβουλές και πληροφορίες αξιόπιστες στους πελάτες του.

Πρόκειται για μια προέκταση της καθημερινής δραστηριότητας του από το φυσικό του φαρμακείο, όπου μπορεί να προσφέρει στα πλέον συχνά προβλήματα υγείας ή ομορφιάς, γνώσεις και συμβουλές καθώς και videos, όπου να εξηγεί για παράδειγμα τη χρήση ιατροτεχνολογικών συσκευών, όπως τα πιεσόμετρα και οι μετρητές σακχάρου.

Θα μου πείτε φυσικά ότι δεν έχετε χρόνο να ασχοληθείτε με όλα αυτά, γιατί είναι αλήθεια ότι η δημιουργία περιεχομένου (content management), αλλά και η επικοινωνία με τους πελάτες σας μέσω web απαιτεί πολύ χρόνο και σε καθημερινή βάση, και εσείς έχετε να διαχειριστείτε τόσα πράγματα στο Φαρμακείο σας: πελάτες, υπαλλήλους, αγορές, γραφειοκρατικές διαδικασίες…

Θα συμφωνήσετε όμως μαζί μου ότι μεγαλύτερη αξία και προτεραιότητα έχουν οι πελάτες σας και η επικοινωνία μαζί τους.

Η πληροφόρηση και η παρακολούθηση τους και εκτός Φαρμακείου μέσω του web site σας, συμβάλει στα μέγιστα στο να τους κάνει πιο πιστούς σε σας και συνεπώς να τους οδηγεί συχνότερα στο φυσικό σας κατάστημα.

Βέβαια το να το τολμήστε απαιτεί να ακολουθήστε ορισμένα στάδια πριν αρχίστε αυτή τη δραστηριότητα, που εξαρτώνται από την ευαισθησία και τα ενδιαφέροντα του καθένα.

Παράλληλα έχετε να επιλέξτε τον κατάλληλο επαγγελματία, κάτι πολύ σημαντικό, που θα δομήσει το site σας ανάλογα με τις απαιτήσεις σας: παρουσίαση του Φαρμακείου, αλληλογραφία, newsletter, αγορές on line, οργάνωση εκπαιδευτικών ή προωθητικών εκδηλώσεων, άρθρα και συμβουλές υγείας και ομορφιάς … και τόσα άλλα.

Ακολουθώντας τη Δεοντολογία

Πρέπει να ενεργείτε στο Internet όπως ακριβώς κάνετε και στη βιτρίνα σας, διότι αυτό το μέσο είναι μια εικονική βιτρίνα του Φαρμακείου σας.

Πουθενά στη νομοθεσία, ούτε στους κανόνες λειτουργίας ενός Φαρμακείου δεν υπάρχει η απαγόρευση να δημιουργήσετε ένα web site, αρκεί να ακολουθείτε τους ίδιους κανόνες δεοντολογίας που ακολουθείτε στο φυσικό σας κατάστημα, όσο αφορά την επικοινωνία, την διαφήμιση και την διάθεση προϊόντων.

• Η παρουσίαση της δραστηριότητας σας οφείλει να είναι αληθής, ουδέτερη και αντικειμενική, έτσι όπως αρμόζει σε έναν επαγγελματία υγείας.

• Η επωνυμία και η διεύθυνση του φυσικού σας φαρμακείου να είναι ευκρινείς.

• Σαν Φαρμακοποιός έχετε το δικαίωμα να δίνετε εξατομικευμένες συμβουλές μέσω email, όπως ακριβώς κάνετε και μέσω τηλεφώνου.

• Επίσης η χρήση του newsletter είναι επιτρεπτή, με την προϋπόθεση ο παραλήπτης να μπορεί να διαγραφεί από τη λίστα.

Η Πώληση Μέσω Internet

Τα παραφαρμακευτικά προϊόντα και τα προϊόντα OTC που διατίθενται ελεύθερα στο χώρο του φαρμακοπωλείου μπορούν να πωληθούν μέσω του e-shop του Φαρμακείου εκτός από τα συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Οι καταναλωτές που επισκέπτονται ένα web site Φαρμακείου, αναζητούν κατά 50% χαμηλές τιμές και προσφορές και 10% ενημέρωση για θέματα υγείας.

Δημιουργώντας όμως ένα e-shop στο web site σας πρέπει να φροντίστε την όλη οργάνωση του.

Είναι σαν να έχετε ένα 2ο κατάστημα.

Εδώ χρειάζεται ένα ή περισσότερα άτομα (ανάλογα με την ημερησία δραστηριότητα του e-shop), υπεύθυνα για τις αγορές, τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ, τις τιμές και τις προσφορές, καθώς και για την ετοιμασία των παραγγελιών και τις after sales υπηρεσίες.

Παράλληλα το άτομο ή τα άτομα αυτά θα πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο για να ανεβάζει πληροφορίες και άρθρα στο web site, συμβάλλοντας στη πλούσια δημιουργία του περιεχομένου (Content Management) με στόχο μια δυναμική ιστοσελίδα.

Επίσης ο Φαρμακοποιός θα πρέπει να σεβαστεί στο e-shop, όπως και στο φυσικό του φαρμακείο, την υποχρέωσή του να δίνει συμβουλές μέσω email στους πελάτες του.

Βέβαια το κόστος όλης αυτής της δομής, λειτουργίας και συντήρησης του e-shop δεν καλύπτει συχνά το κέρδος από τις πωλήσεις, αυτό όμως δεν αποκλείει να διατηρήσει κάποιος ένα web site απλά ενημερωτικό, μόνο σαν «βιτρίνα» και όχι για ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Εδώ και λίγα χρόνια έχουν εμφανιστεί πολλές εταιρείες κατασκευής web sites και e-shop ειδικά για τα Φαρμακεία και οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα του τι θέλει κάποιος να κάνει.

Αναμφισβήτητα το να προχωρήσει κάποιος στη δημιουργία ενός web site και παράλληλα ενός e-shop είναι μια σημαντική στρατηγική απόφαση.

Ας αναφέρουμε επίσης ότι πρόσφατα εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση που αφορά τα ηλεκτρονικά Φαρμακεία, όπου προβλέφθηκαν 2 δικλείδες ασφαλείας:

• Διασύνδεση του ηλεκτρονικού φαρμακείου με το φυσικό χώρο του Φαρμακείου

• Πιστοποίηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο.

Ίντερνετ, Η Νέα Βιτρίνα του Φαρμακείου σας

Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα

Ο τομέας της υγείας αποτελείται από πολλούς παίκτες: Ιατρούς, Φαρμακοποιούς,... κ ά.

Η ψηφιακή τους παρουσία φαίνεται να προχωράει με πιο αργούς ρυθμούς από όλους τους άλλους τομείς της επιχειρηματικότητας, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.

Θα έλεγε κανείς σαν να έχουμε «κολλήσει» στο παρελθόν.

Σε άλλες χώρες πιο εξελιγμένες, πολυάριθμες επιχειρήσεις επενδύουν στον τομέα της ψηφιακής υγείας.

Είναι δεδομένο πλέον ότι ο καταναλωτής παίρνει όλη τη δύναμη στα χέρια του, επιλέγοντας σαν πρώτη πηγή πληροφόρησης το διαδίκτυο.

Είναι πολλοί αυτοί που δεν θέλουν να μετακινηθούν για να πάνε στον Φαρμακοποιό τους και να ρωτήσουν κάτι, ούτε θέλουν να τηλεφωνήσουν.

Προτιμούνε να μπουν ανώνυμα μέσα στο διαδίκτυο και να βρουν αυτή τη πληροφορία άμεσα και άνετα, όπου και αν βρίσκονται, όποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Στη θεωρία, «το Φαρμακείο μας» είναι αυτό που είναι κοντά στο σπίτι μας.

Αλλά επειδή είμαστε στο σπίτι μας πλέον σπάνια γιατί μετακινούμαστε, το «Φαρμακείο μας» στη σημερινή πραγματικότητα μπορεί να είναι και στο κινητό μας τηλέφωνο ή στο tablet μας και έτσι μπορούμε άνετα να αλληλεπιδράσουμε μαζί του.

Φαρμακοποιοί, πρέπει να είσαστε εκεί που είναι και οι πελάτες σας!

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.