Community Management

Εκμεταλλευτείτε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για την Προβολή του Φαρμακείου σας

Θέλετε να προβάλλετε το φαρμακείο σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter…); Αλλά πώς να το πετύχετε;

Στο άρθρο αυτό θα βρείτε την κατάλληλη πληροφορία για να κάνετε τα πρώτα σας βήματα ως community manager.

Τι Είναι ο Community Manager και Ποιος ο Σκοπός του;

Ανεξάρτητα με την επιχείρηση ή το περιβάλλον, community manager σημαίνει:

• Χτίζω και ενδυναμώνω σχέσεις με την κοινωνία.

• Δημιουργώ αξία για τα μέλη της κοινωνίας και την μοιράζομαι μαζί τους.

• Είμαι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της κοινωνίας και του οργανισμού που εκπροσωπώ.

Ανεξάρτητα με τις τακτικές που χρησιμοποιούνται, ο σκοπός είναι πάντα ο ίδιος: Να δημιουργήσω μία κοινωνία όπου οι άνθρωποι αισθάνονται ότι πραγματικά ανήκουν.

Community Management

Πώς Αυτό Εκφράζεται για το Φαρμακείο Μέσα από τα Κοινωνικά Δίκτυα;

Κάθε δυνατή online κοινωνία έχει και την «δια ζώσης» πλευρά της.

Δεν μπορείτε ποτέ να αντικαταστήσετε τις προσωπικές ανθρώπινες σχέσεις, μπορείτε μόνο να τις ενδυναμώσετε.

Μία σελίδα στο facebook ή το προφίλ σας στο twitter με τα χρώματα του Φαρμακείου σας, φυσικά δεν θα ενδυναμώσει τις σχέσεις σας με την κοινωνία, ούτε θα δημιουργήσει μία αθρόα προσέλευση νέων πελατών!

Γιατί λοιπόν να αφιερώσετε χρόνο;

Θέτοντας αυτή την ερώτηση, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει.

Οι καλά πληροφορημένοι, συγκρίνουν τιμές και αγοράζουν όλο και περισσότερο παραφάρμακα και ΜΥΣΥΦΑ από το διαδίκτυο.

Σήμερα, ένα Φαρμακείο έχει κάθε ενδιαφέρον να είναι παρόν στα κοινωνικά δίκτυα με ένα ενεργό community management που δημιουργεί αλληλεπίδραση.

Διαχέοντας την πληροφόρηση με αξιόλογες και χρήσιμες συμβουλές υγείας και ομορφιάς, μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις καινούριες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένα μέσο προβολής και επικοινωνίας που έχει αποδειχθεί πολύ αποτελεσματικό.

Για παράδειγμα στο facebook, μπορείτε να αναρτήστε μία πληροφορία στους πελάτες σας και να τους καλέσετε να έρθουν στο φαρμακείο σας για να ανακαλύψουν ένα νέο προϊόν ή μια νέα υπηρεσία σας.

Αυτή η κίνηση, αποτελεί μία ενέργεια προσέλκυσης πελατών.

Πώς να Κάνουμε Ελκυστική μία Σελίδα στο Facebook;

Το πρώτο βήμα της παρουσίας σας στα κοινωνικά δίκτυα, περνά απαραίτητα από την παρουσία σας στο facebook με το όνομα του Φαρμακείου σας.

Χρησιμοποιείστε μία πολύ καλή φωτογραφία του Φαρμακείου σας ή ακόμα και το λογότυπο του μαζί με το προφίλ σας.

Συμπεριλάβετε τις ώρες λειτουργίες του Φαρμακείου, τη διεύθυνση, το τηλέφωνο και την ιστοσελίδα σας (αν υπάρχει).

Απαραίτητα, στην πρώτη σελίδα, θα πρέπει να συντάξετε ένα εισαγωγικό κείμενο με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Φαρμακείου σας (κατηγορίες προϊόντων, υπηρεσίες κτλ).

Στη σελίδα αυτή, θα πρέπει να ανακοινώνετε τα καινούρια προϊόντα που διαθέτετε, τις προσφορές σας, αλλά και τα ειδικά events που κάνετε, για να ενημερώνετε έγκαιρα τους πελάτες σας.

Επίσης, συχνά θα πρέπει να αναρτάτε σύντομα άρθρα με εποχιακά θέματα υγείας και ομορφιάς, καθώς και τις δικές σας συμβουλές πάνω σε αυτά.

Μη ξεχνάτε ότι χιουμοριστικά θέματα, ή εικόνες, φωτογραφίες των συνεργατών σας και θετικά αποφθέγματα είναι πάντοτε ελκυστικά.

Περιεχόμενο σχετικό με τοπικές κοινωνικές εκδηλώσεις ή θετικές ειδήσεις ανεβάζουν το κοινωνικό σας προφίλ στην τοπική κοινωνία, π.χ. η νίκη της ομάδας μπάσκετ του σχολείου της περιοχής σας.

Επίσης μπορείτε να οργανώνετε παιχνίδια.

Για παράδειγμα μπορείτε να αναρτήστε μία φωτογραφία του Φαρμακείου σας και να ρωτήσετε τους φίλους σας, αν γνωρίζουν ποιο Φαρμακείο είναι αυτό ή να κάνετε μικρά κουίζ με ερωταπαντήσεις, όπου θα μπορούν να κερδίζουν προϊόντα ή ειδικές εκπτώσεις.

Ποια Κοινωνικά Δίκτυα να Αναπτύξετε Περισσότερο;

Αδιαμφισβήτητα το facebook στην Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας.

Αλλά μπορείτε να βρίσκεστε και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως google+ όπου μπορείτε να ποστάρετε διάφορα άρθρα ή εικόνες κοινωνικού περιεχομένου, να προσθέτετε άτομα στους κύκλους σας, να προωθείτε τις εκδηλώσεις και τις προσφορές του Φαρμακείου σας, καθώς επίσης να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας.

Επίσης τα πιο δραστήρια Φαρμακεία, μπορούν να δημιουργήσουν ένα λογαριασμό στο Pinterest, το οποίο διαχέει πιο πολύ φωτογραφίες.

Όσο για το Twitter, συνήθως χρησιμοποιείται μεταξύ των επαγγελματιών υγείας για να συνομιλούν για τη δουλειά τους, να ανταλλάσσουν γνώμες και να θέτουν ερωτήσεις.

Για παράδειγμα, οι Φαρμακοποιοί μπορούν να θέτουν ερωτήσεις σε γιατρούς σχετικά με τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών τους (ελλείψεις, νέα φάρμακα, αλληλεπιδράσεις...).

Φυσικά το Twitter αποτελεί μια ανοικτή επικοινωνία προς όλους και εδώ συναντάμε κυρίως άτομα που τους αρέσει να συνομιλούν.

Το να ανοίξετε ένα λογαριασμό στο Twitter είναι πολύ απλό αλλά πρέπει να ληφθούν ορισμένες προφυλάξεις π.χ. η χρήση ψευδώνυμου, προκειμένου να εξασφαλίσετε το ιατρικό απόρρητο των πελατών σας.

Τέλος το Instagram είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που εξελίσσεται ραγδαία και αφορά τη διάχυση φωτογραφιών και εικόνων.

Για παράδειγμα σε περίπτωση που υπάρχει έντονη μόλυνση της ατμόσφαιρας και αύξηση ρύπων, μπορείτε να βγάλετε μία φωτογραφία με την ομάδα σας, φορώντας μία μάσκα στο πρόσωπό σας για να δημιουργήσετε ενδιαφέρον και να ευαισθητοποιήσετε το κοινό σας.

Όλα αυτά καλά είναι, αλλά οι ειδικοί λένε πως είναι καλύτερα να μην είσαστε σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα αλλά να επικεντρωθείτε το πολύ σε 1 ή 2.

Η δουλειά του communtity manager απαιτεί κόπο και χρόνο.

Δεν περιορίζεται μόνο στο να ποστάρει ορισμένα άρθρα και ειδήσεις στο facebook.

Θα πρέπει παράλληλα να διαχειρίζεται και τις σχέσεις με τους πελάτες, απαντώντας πολλές φορές στις ερωτήσεις που τίθενται από αυτούς.

Για Αρχάριους

Παρακολουθείστε ένα ή περισσότερα σεμινάρια για την διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εναλλακτικά, ορίστε έναν εξωτερικό συνεργάτη που θα παίξει για σας τον ρόλο του community manager έναντι αμοιβής.

Αν μάλιστα η ομάδα σας συμβάλει ενεργά στο παιχνίδι αυτής της επικοινωνίας, η απήχησή σας μπορεί να ανεβαίνει καθημερινά!

Πώς να Εξασφαλίσετε την Ψηφιακή Προβολή σας;

Ο community manager είναι ο υπεύθυνος για τη ψηφιακή προβολή του Φαρμακείου σας.

Καθημερινά, επισκέπτεται blogs, forums και ιστοσελίδες σχετικά με το Φαρμακείο, όπου το κοινό παραθέτει τις εμπειρίες του από επισκέψεις σε φαρμακεία και σχολιάζει τα λεγόμενά τους.

Αρχικά, μπορεί για παράδειγμα να αφιερώνει κατά μέσο όρο 30 λεπτά την ημέρα για να ποστάρει τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

Μόλις βρει το ρυθμό του, ο χρόνος μειώνεται, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι πρέπει καθημερινά να τροφοδοτεί τη σελίδα σας με τουλάχιστον 1 -2 ποσταρίσματα.

Community Management

Ποιος λοιπόν μπορεί να είναι ο community manager;

Είναι ένας συνεργάτης ή ο ίδιος ο Φαρμακοποιός;

Η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και η πολύ καλή γνώση των μέσων κοινωνικών δικτύων είναι απαραίτητη.

Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Θα πρέπει να βοηθήσει και όλη η ομάδα του Φαρμακείου για την αύξηση της απήχησης και της επισκεψιμότητας της σελίδας σας.

Επίσης η σελίδα στο facebook θα πρέπει να φιγουράρει παντού: σε έντυπά σας που μοιράζετε στο Φαρμακείο, στις σακούλες του Φαρμακείου, στις επαγγελματικές σας κάρτες κλπ.

Είναι το τίμημα που πρέπει να «πληρώσετε» για την αποδοτικότητα της ψηφιακής σας προβολής.

Τέλος, μην Ξεχνάτε Ποτέ…

Ως επιστήμονας, προσφέρετε συμβουλές και κατευθύνσεις για την υγεία και την ομορφιά και αποτελείτε άξιο μέλος της κοινωνίας που υπηρετείτε. Χρησιμοποιείστε το διαδίκτυο για να αναδείξετε αυτό που πραγματικά είστε στην κοινωνία μας.

Στη σημερινή εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης το μήνυμα σας δεν μπορεί απλώς να είναι «Εκπτώσεις και προσφορές - επισκεφθείτε μας!».

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.