Το Φαρμακείο των Διακοπών

Πώς να ετοιμάσετε και να προβάλλετε το τσαντάκι με το «Φαρμακείο των διακοπών» για τους πελάτες σας.

Κάθε χρόνο λίγο πριν την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών ρίχνουμε το βάρος της προετοιμασίας μας στο τόπο, τον εξοπλισμό, τις μετακινήσεις και τα ρούχα που θα πάρουμε μαζί μας.

Πόσες όμως φορές δεν έτυχε να χρειαστούμε το πιο απλό φάρμακο ή να μας συμβεί ένα μικρό ατύχημα και να θυμηθούμε πως δεν έχουμε πάρει μαζί μας το φαρμακείο των πρώτων βοηθειών ή να διαπιστώσουμε ότι σχεδόν όλα τα φάρμακά του είναι ληγμένα από πρόπερσι.

Αυτό συμβαίνει και στους περισσότερους πελάτες σας. Είναι λοιπόν υποχρέωσή σας να τους το θυμίσετε και θα σας ευγνωμονούν όταν θα το χρειαστούν!

Δεν χρειάζεται να τους προτείνεται ένα φαρμακείο δύσκολο στην χρήση και πολύ ογκώδες.

Με ένα μικρό τσαντάκι που θα ετοιμάσετε ειδικά για αυτούς και θα περιέχει τα απαραίτητα, θα τους βοηθήσετε να ξεκινήσουν τις διακοπές τους πιο ξέγνοιαστοι και ήσυχοι, ενώ εσείς θα έχετε βάλει ακόμη ένα λιθαράκι στο χτίσιμο της σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εσάς και τους αγαπητούς πελάτες σας.

Μην ξεχνάτε πως είστε ο άνθρωπός τους και σκέφτεστε πριν από αυτούς για αυτούς!

Η Πρωταρχική Προσέγγιση και Διερεύνηση του Πελάτη

Αρχικά θα πρέπει να κάνετε μια σειρά ερωτήσεων ώστε να δημιουργήσετε ένα φαρμακείο φτιαγμένο ειδικά για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του κάθε ενός πελάτη που σας εμπιστεύεται.

- Ποιοι θα είναι οι ταξιδιώτες: Μας ενδιαφέρει τo φύλο τους, η ηλικία τους και η φυσική τους κατάσταση.

- Ποιες θα είναι οι συνθήκες ταξιδίου: Πρόκειται για μεμονωμένο ταξίδι ή με γκρουπ; Το έχει οργανώσει κάποιο ταξιδιωτικό πρακτορείο ή μόνοι τους; Θα υπάρχει κάποιος γιατρός στο γκρουπ;

- Ποια θα είναι η διάρκειά του: Θα είναι σύντομες διακοπές ( διάρκειας έως μια εβδομάδα) ή πολυήμερο ταξίδι (15 ημέρες, 1 μήνας, ή και περισσότερο);

- Ποιος είναι ο προορισμός: Στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Θα είναι στη θάλασσα, στο βουνό ή την εξοχή; Σε αναπτυγμένη χώρα ή σε απομονωμένο μέρος; Σε πόλη ή στην ύπαιθρο;

- Αν θα υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερες δραστηριότητες όπως διακοπές σε σκάφος, κατασκήνωση στην ύπαιθρο ή σε βουνό, επικίνδυνα σπορ.

Το Φαρμακείο των Διακοπών

Το Τσαντάκι με τα Βασικά Προϊόντα

Μπορείτε να έχετε έτοιμο ένα βασικό σκελετό για το φαρμακείο των διακοπών στον οποίο θα προσθέτετε κάθε φορά τα ιδιαίτερα προϊόντα που θα χρειασθεί ο καθένας.

Ένα απλό βασικό φαρμακείο θα πρέπει να περιλαμβάνει προϊόντα:

• για μικροτραυματισμούς (αντισηπτικό, επιδεσμικά, φροντίδα για εγκαύματα),

• για τον ήλιο (αντηλιακό προσώπου και σώματος, καταπραϋντικό για ηλιακά εγκαύματα),

• για τα έντομα και τις τσούχτρες (εντομοαπωθητικό, ανακούφιση από τσιμπήματα εντόμων),

• για μικροπροβλήματα υγείας ( παυσίπονο, αντιερεθιστικό κολλύριο για τα μάτια, κάτι για τη ναυτία).

Από εκεί και πέρα θα προσθέσετε στο τσαντάκι των διακοπών έναν αριθμό σκευασμάτων ανάλογα με τις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη σας.

Για παράδειγμα αν υπάρχουν παιδιά θα πρέπει να υπάρχουν, σε συνεννόηση με τον παιδίατρο, φάρμακα που να μπορούν να προσαρμοστούν σε παιδικές δοσολογίες ή για κάποια ιδιαίτερη πάθηση του παιδιού.

Για τους ηλικιωμένους θα πρέπει να λάβετε υπόψη αρχικά την επάρκεια σε ποσότητα των φαρμάκων που ήδη λαμβάνουν (ιδίως αν ταξιδεύουν στο εξωτερικό) και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των φαρμάκων που παίρνουν και αυτών που θα περιλαμβάνει το φαρμακείο τους.

Τέλος για τις εγκυμονούσες και θηλάζουσες μητέρες θα πρέπει να γίνει ειδική μέριμνα ώστε το φαρμακείο να περιλαμβάνει ομοιοπαθητικά και φυτικά προϊόντα.

Η Επικοινωνία σας

Ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσετε το τσαντάκι των φαρμάκων των διακοπών αλλά και τα υπόλοιπα προϊόντα των διακοπών, είναι να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον διακοπών στη βιτρίνα και το εσωτερικό του φαρμακείου σας.

Χρησιμοποιήστε ένα μήνυμα που θα προδιαθέτει τους πελάτες σας για τις ερχόμενες διακοπές του καλοκαιριού. ‘’Φαρμακείο διακοπών, για να φύγετε εφοδιασμένοι’’,
‘’Ελάτε να φτιάξουμε μαζί το φαρμακείο σας ανάλογα με τις διακοπές σας’’ ή ‘’Φεύγετε για διακοπές, είστε έτοιμοι για όλα;’’ είναι μερικές μόνο ιδέες για το μήνυμα που θα περάσετε στους πελάτες σας, σε μια καρτολίνα στον πάγκο εξυπηρέτησης ή σε ένα τραπεζάκι προβολών.

Η Προβολή της Βιτρίνας

Η δημιουργία της βιτρίνας θα πρέπει να συμβαδίζει με όλο το κλίμα των διακοπών που θέλετε να προβάλλετε.

Αφίσες με εξωτικούς προορισμούς, φυλλάδια από ταξιδιωτικά γραφεία, αποκόμματα εισιτηρίων, ένας χάρτης της Ελλάδας ή του κόσμου, μια βαλίτσα με μαγιό και καλοκαιρινά ρούχα, κοχύλια, άμμος βαρκούλες και οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με διακοπές μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κινήσει το ενδιαφέρον της πελατείας σας.

Επίσης θα εμπλουτίσετε την βιτρίνα σας με τα κουτιά κάποιων από τα προϊόντα που προτείνετε π.χ. αντηλιακά, εντομοαπωθητικά, προϊόντα για τα ηλιακά εγκαύματα.

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε δυο ή περισσότερες ‘’υποβιτρίνες’’ που θα απευθύνονται σε διαφορετικό τρόπο διακοπών όπως ένα ορειβατικό σακίδιο, μποτάκια ορειβασίας, λάμπα κατασκηνωτή, σκοινί ορειβασίας και εντομοαπωθητικά για τους κατασκηνωτές του βουνού ή σαγιονάρες, πετσέτα θαλάσσης, γυαλιά ηλίου και αντηλιακά για τις διακοπές στη θάλασσα!

Το Φαρμακείο των Διακοπών

Η Προβολή στο Χώρο Πώλησης

Μέσα στο χώρο του φαρμακείου θα πρέπει να υπάρχει το αντίστοιχο κλίμα διακοπών.

Μουσική που να προδιαθέτει σε διακοπές, αιθέρια έλαια λεμόνι ή γιασεμί θα σας βοηθήσουν σε αυτό.

Επίσης θα είναι καλό να συγκεντρώσετε όλα τα προϊόντα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα φαρμακείο διακοπών σε μια ραφιέρα ή μια γόνδολα προβολών, ώστε να μπορεί ο πελάτης εύκολα να εντοπίσει τις ελλείψεις ή τις ανάγκες του.

Δεν χρειάζεται να βάλετε ξεχωριστή σήμανση στο κάθε ένα ράφι αλλά να ομαδοποιήσετε όλα τα προϊόντα με ρεκλέτες του ίδιου χρώματος (πχ. Κίτρινο ή μπλε) και να χρησιμοποιήσετε τον γενικό τίτλο ‘’Φαρμακείο Διακοπών’’.

Μπορείτε να βοηθήσετε ακόμη περισσότερο τους πελάτες σας δημιουργώντας μια λίστα ελέγχου με κατηγορίες προϊόντων για τις διακοπές (check list), την οποία θα τοποθετήσετε σε εμφανές σημείο και έτσι θα μπορούν να ελέγχουν αν έχουν προμηθευτεί τα απαραίτητα!

Η Επιχειρηματολογία σας

Για να ανοίξετε την συζήτηση δεν χρειάζεται να περιμένετε να σας ρωτήσουν οι πελάτες σας.

Τολμείστε τις σωστές ερωτήσεις σε κάποιον που αγοράζει αντηλιακά, ή τα φάρμακά του σε μεγαλύτερες ποσότητες από το συνηθισμένο, δείγμα πως κάποιος ετοιμάζετε για διακοπές!

Μπορείτε να τον παρακινήσετε ρωτώντας τον αν ποτέ είχε κάποια δυσάρεστη εμπειρία αναζητώντας κάποιο φάρμακο που του τελείωσε ή είχε ξεχάσει να το πάρει μαζί του και πόσο πιο χαλαρές θα ήταν οι διακοπές του αν είχε ξεκινήσει με ένα ολοκληρωμένο φαρμακείο διακοπών.

Επίσης μπορείτε να τους δώσετε συμβουλές ανάλογα με το μέσο με το οποίο θα ταξιδέψει, για τον ασφαλή τρόπο μεταφοράς των φαρμάκων του, τις εναλλακτικές μορφές, καθώς και τους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσει σε περίπτωση ταξιδιού στο εξωτερικό (υγρά φάρμακα, σύριγγες, ειδικά εμβόλια κλπ.)

Στόχος σας είναι να θυμίσετε στους πελάτες σας πως η ανανέωση του φαρμακείου τους και η επιλογή των σωστών προϊόντων θα τους εξασφαλίσει διακοπές χωρίς άγχος και δυσάρεστες εκπλήξεις.

Μην ξεχνάτε πως ο ρόλος σας δεν μόνο η πώληση αλλά η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών υγείας στους πελάτες σας, οι οποίοι έχουν την ανάγκη να αισθάνονται πως έχουν κάποιον να τους προσέχει.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ e-Learning

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.