Χρησιμοποιώντας Έξυπνα και Παραγωγικά τη Βιτρίνα

Πρώτο και πραγματικό εργαλείο επικοινωνίας στο φαρμακείο, η βιτρίνα αποτελεί ένα σημαντικό σημείο προβολής του.

Η δημιουργία της υπεισέρχεται πλήρως στην όλη στρατηγική του σύγχρονου φαρμακοποιού, που οφείλει να κτίσει για την επιχείρησή του μια εικόνα ταυτόχρονα επιστημονική αλλά και επαγγελματική.

Το φαρμακείο στην Ελλάδα και η σημερινή εικόνα του στον καταναλωτή, είναι ένα αποτέλεσμα πολλών χρόνων, ίσως από τη γέννηση του επαγγέλματος στη σύγχρονη Ελλάδα.

Η έννοια όμως του προγραμματισμού και της αισθητικής είναι ένα στοιχείο που δεν μας ακολουθεί σαν χαρακτηριστικό εμάς τους Έλληνες, και δυστυχώς το σύγχρονο ελληνικό φαρμακείο δεν αποτελεί εξαίρεση του κανόνα.

Ένα λαμπρό παράδειγμα που μπορούμε να αναφέρουμε είναι η πρόσοψη – βιτρίνα - του τυπικού φαρμακείου στον Ελληνικό χώρο.

Ξεκινώντας πρέπει να επισημάνουμε ότι το φαρμακείο στη συνείδηση όλων είναι ένας ακόμα χώρος υγείας και μια βιτρίνα, μια γυάλινη πόρτα, εάν είναι γεμάτη σκόνη, βρομιές και λεκέδες, δεν πρόκειται να προσελκύσει πελάτες.

Ο καταναλωτής απαιτεί τις περισσότερες φορές απολυμαντική καθαριότητα σε αυτό το χώρο, μέσα και έξω. Αυτό είναι ένας απαράβατος νόμος και δεν πρέπει να το ξεχνά κανένας φαρμακοποιός.

Η ερώτηση που περνά λοιπόν από το μυαλό του κάθε επιχειρηματία φαρμακοποιού, ιδιοκτήτη φαρμακείου, είναι «τι μπορώ να κάνω για να χρησιμοποιήσω παραγωγικά την πρόσοψη του φαρμακείου μου;»

Πρώτα από όλα πρέπει να αναγνωρίσουμε την αναγκαιότητα της προβολής του φαρμακείου μέσω της βιτρίνας. Η επένδυση σε προβολή του καταστήματος μέσω της βιτρίνας του, δεν είναι μόνο ένα απλό μέσο προσέλκυσης πελατών.

Μπορεί και πρέπει να γίνει ένα όπλο στα χέρια του φαρμακείου για να αναδείξει την εικόνα του, την ταυτότητά του. Πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι η βιτρίνα είναι η πρώτη ευκαιρία να προσελκύσουμε τον πιθανό πελάτη μας που περνά στο δρόμο.

Η ερώτηση είναι «μια ωραία βιτρίνα πουλάει;»

Όχι φυσικά...

Χρησιμοποιώντας Έξυπνα και Παραγωγικά τη Βιτρίνα

Κανείς δεν ολοκληρώνει μια πώληση σε περαστικούς που απλά διασχίζουν τον δρόμο, λίγα εκατοστά από την πρόσοψη του φαρμακείου. Πρέπει να τους πείσουμε να μπουν μέσα και μια καλή πρόσοψη μπορεί να συντελέσει σε αυτό.

Η βιτρίνα είναι μέρος της όλης επικοινωνίας του καταστήματος και συμβάλλει στο να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή για να μπει στο μαγαζί.

Είναι η “carte visite” του καταστήματος!

Απ’ αυτήν την άποψη λοιπόν η βιτρίνα συμβάλλει έμμεσα στις πωλήσεις.

Να λοιπόν η σημασία να ασχοληθείτε με τον σχεδιασμό αυτού του «πρώτου πωλητή» σας, που εκτός από την αισθητική του, θα πρέπει να εναρμονίζεται με το είδος της πελατείας σας.

Τι σκοπιμότητα εξ΄ άλλου θα είχε μια super βιτρίνα για είδη bebe, όταν η πελατεία του φαρμακείου είναι κατά 80-90% πάνω από 50 ετών!

Οι επιλογές που έχει ο φαρμακοποιός είναι ορατές. Μπορεί βέβαια αν θέλει να απευθυνθεί σε διακοσμητές χώρων και αυτοί με τη σειρά τους να δώσουν μια εικαστικά αξιόλογη λύση.

Προσοχή όμως εδώ...

Ο απώτερος σκοπός είναι να προσελκύσουμε καταναλωτές στο χώρο του φαρμακείου μας για αγορές και όχι να εισπράξουμε ένα μπράβο για τις εικαστικές μας ανησυχίες από τον δημοτικό σύμβουλο, υπεύθυνο της γειτονιάς μας!

Έτσι λοιπόν, φαρμακοποιοί ή υπάλληλοι του φαρμακείου που έχουν κάποια «καλλιτεχνική φλέβα» μπορούν να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μια αξιόλογη πρόταση στα μάτια του καταναλωτή.

Ξεκινώντας, κάντε ένα χρονοπλάνο θεμάτων κάθε 3 μήνες, λαμβάνοντας υπ’ όψη, την εποχικότητα, τις γιορτές και τα διαφημιστικά πλάνα των εταιρειών και επιλέξτε θέματα.

Η πιο εύκολη ίσως είναι η εποχιακή επιλογή. Π.χ. καλοκαιρινή αντηλιακή προστασία ή πασχαλινά δώρα.

Επίσης, σημασία θα πρέπει να δοθεί στις τοπικές δραστηριότητες, όπως λαϊκές αγορές. Ναι, καλά διαβάσατε. Είναι δραστηριότητες που συγκεντρώνουν πελάτες στην περιοχή και άρα έξω από τη βιτρίνα του φαρμακείου σας.

Είναι λοιπόν μία πολύ καλή ευκαιρία να προσελκύσουμε περισσότερους και καινούριους πελάτες στο φαρμακείο μας.

Στη συνέχεια πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός στο χαρτί. Πρέπει να σκεφτεί κανείς τι θα προβάλει, με ποιο τρόπο και με ποια μηνύματα, τι αποθέματα έχει στην αποθήκη του από τα προτεινόμενα προϊόντα και αρκετές άλλες λεπτομέρειες.
Και πρέπει αμέσως μετά να ξεκινήσει την υλοποίηση.

Κάποιοι βασικοί κανόνες είναι:

  • Η βιτρίνα δεν πρέπει να παρουσιάζει μια «υπερφορτωμένη» εικόνα με πολλά θέματα Υπολογίστε τουλάχιστον 1,5 μέτρο για ένα θέμα. Αυτό είναι μια βασική αρχή, ειδικά όταν το πίσω μέρος της «κοιτάζει» απευθείας τον πάγκο του φαρμακείου.
  • Ένας βασικός κανόνας στο marketing λέει: «μια εικόνα, ένα μήνυμα». Μην το ξεχνάτε!
  • Περιορίστε τους πολλούς χρωματισμούς στη βιτρίνα. Αυτοκόλλητα και άλλα διαφημιστικά υλικά από εταιρίες του χώρου, καταστρέφουν την επιθυμητή εικόνα του φαρμακείου.
  • Ακόμη και αν υιοθετήσετε την βιτρίνα που σας προτείνει μια εταιρεία, μην αφήσετε να σας καλύψει τα τζάμια με χρωματιστά αυτοκόλλητα που αλλοιώνουν το μήνυμα της βιτρίνας και κυρίως κρύβουν το εσωτερικό του φαρμακείου σας.
  • Προσπαθήστε να βρείτε την κατάλληλη έξτρα πινελιά για την κάθε θεματολογία. και εμπλουτίστε την διακόσμηση με τον δικό σας τρόπο και ακόμη και με δικά σας “accessories”.
  • O στόχος είναι να διαφοροποιηθείτε από το διπλανό φαρμακείο και να δώσετε το “στίγμα” μιας ξεχωριστής “προσωπικότητας”του φαρμακείου σας.
  • Χρησιμοποιείστε τις εταιρείες του χώρου ώστε να σας προμηθεύσουν με υλικά συσκευασίας, τα οποία συνδέονται με το θέμα της προβολής, αν και εφόσον έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν στην ενέργεια.
  • Όταν σχεδιάζετε την προβολή, να έχετε πάντα στο μυαλό σας τις λέξεις «καθαρό, φωτεινό, ζωντανό, καλές προσφορές, και φιλικές στον πελάτη».
  • Συνδυάστε τα θέματα στη βιτρίνα με τις προβολές στο εσωτερικό του φαρμακείου.
  • Πειραματιστείτε με το φωτισμό.
  • «Less is more». Αποφύγετε την υπερβολή.

Και τέλος ο σημαντικότερος κανόνας είναι ο εξής: «Διαφοροποίηση».

Μια ιδέα που θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε εδώ είναι μια ανοιξιάτικη ενέργεια προβολής. Το φαρμακείο μπορεί να συνεργαστεί με ένα τοπικό ανθοπωλείο. Μπορεί να δανειστεί λουλούδια και εργαλεία κήπου.

Έτσι συνδυάζοντας γλάστρες, τσουγκράνες, μαργαρίτες με τα επιθυμητά υλικά προβολής, μπορεί να δώσει μια διαφορετική εικόνα στον περαστικό που θα του «κλέψει» μια ματιά του και θα δώσει το «διαφορετικό στίγμα του».

Τελειώνοντας, θα πρέπει να αναφέρουμε πως έχουμε μόνο ελάχιστα δευτερόλεπτα να κερδίσουμε την προσοχή του περαστικού έξω από το φαρμακείο.

Πρέπει να κάνουμε λοιπόν τη διαφορά στην προβολή του φαρμακείου μας, για να κερδίσουμε πολλά σε αυτά τα ελάχιστα δευτερόλεπτα!

Διονύσης Αργυρόπουλος - Διευθυντής του Δικτύου Φαρμακείων MEDI-ΣΥΝ, θυγατρική εταιρεία του Πειραϊκού Φαρμακευτικού Συνεταιρισμού.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ e-Learning

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.