Απαλλαχτείτε από «Περιττές» Μάρκες

Οι ημέρες που ένα φαρμακείο είχε την «πολυτέλεια» να διατηρήσει όλες τις μάρκες, ακόμα και αυτές που δεν πουλάνε, έχουν πια περάσει!

Τόσο η ανάγκη για ρευστότητα αλλά και η ανάγκη για συχνή ανανέωση του μείγματος προϊόντων, με στόχο την διαφοροποίηση, επιβάλλουν να κάνετε «εκκαθάριση» συχνότερα στο φαρμακείο σας .

Αρχικά είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι προϊόντα που βρίσκονται σε stock πολύ καιρό είναι για το φαρμακείο σας χαμένοι πόροι και τελικά σας κοστίζουν ακριβότερα από ότι αξίζουν.

Απαλλαχτείτε από «Περιττές» Μάρκες

Κατόπιν πρέπει να κατανοήσετε ότι το «ξεστοκάρισμα» είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και ταυτόχρονα προϋποθέτει κάποιες απαραίτητες κινήσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να εξασφαλιστεί το επιτυχημένο αποτέλεσμα, χωρίς να έρθετε σε δύσκολη θέση απέναντι στον πελάτη σας που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε τα προϊόντα της συγκεκριμένης μάρκας.

Γι’ αυτό, το να σταματήσουμε να δουλεύουμε μια μάρκα πρέπει να ανακοινωθεί ξεκάθαρα στους πελάτες μας, χωρίς όμως να αναλωθούμε σε μακρόσυρτες διευκρινήσεις και συζητήσεις.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορείτε να απαλλαγείτε «αναίμακτα» από μια μάρκα.

Κάντε Δελεαστικές Προσφορές

• Σε ένα μεγάλο καλάθι ή σε ένα stand πάγκου, τοποθετήστε όλους τους κωδικούς της μάρκας.

• Κρεμάστε ένα όμορφο poster που να επικοινωνεί ένα γενναίο ποσοστό έκπτωσης. Προσοχή το ποσοστό αυτό δεν πρέπει να είναι λιγότερο από 40% και πρέπει να είναι το ίδιο από την αρχή έως το τέλος της προσφοράς.

• Αποφύγετε να ξεκινήστε με 30% και στη συνέχεια αν δείτε ότι δεν πουλάει να το κάνετε ξαφνικά 50%.

• Μην ξεχάσετε να αναγράφετε σε όλα τα προϊόντα ξεκάθαρα την αρχική τους τιμή και στο poster να αναγράφετε ότι η έκπτωση είναι άμεση, πχ «Τώρα με έκπτωση -40%»

• Επίσης αν το stock είναι αρκετό, επιλέξτε σε κάποιους κωδικούς να δημιουργήσετε «πακέτα» 1+1 δώρο.

► Μην Επιλέγετε Μάρκες Μόνο με Οικονομικά Κριτήρια

Ξεκαθάρισμα δε γίνεται μόνο σε μάρκες που δε σας καλύπτουν οικονομικά δηλαδή δεν έχουν ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους ή που δεν πουλάνε ικανοποιητικά.

Ξεκαθάρισμα μπορεί να κάνετε και σε μάρκες που έχουν «κουράσει» τους πελάτες σας, σε μάρκες που δεν ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς, ή που επενδύουν περισσότερο σε ανταγωνιστικά κανάλια διανομής, αλλά και σε αυτές που οι εταιρίες που τα αντιπροσωπεύουν δεν σας υποστηρίζουν.

Είναι καλό σε κάθε περίπτωση να εξηγήσετε στον πελάτη σας το σκεπτικό της κίνησης που κάνετε και να είστε σίγουροι ότι το μεγαλύτερο μέρος των πελατών σας θα το αποδεχθεί θετικά.

Απαλλαχτείτε από «Περιττές» Μάρκες

► Προσκαλέστε τον Καταναλωτή να Ανακαλύψει

Μαζί με την πώληση κάθε προϊόντος από τη μάρκα που αποφασίσατε να σταματήσετε, μη ξεχάσετε να δώσετε στον πελάτη σας την ευκαιρία να γνωρίσει την καινούργια σειρά που αντικαθιστά τη μάρκα που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε.

Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε με την παροχή δειγμάτων (καλό είναι να δίνετε δείγματα σε προϊόντα αντίστοιχα με αυτά που χρησιμοποιούσε έως τώρα) και τη παροχή σχετικών ενημερωτικών φυλλαδίων.

Την όλη κίνηση σας θα την ενίσχυε ιδιαίτερα η παροχή ενός εκπτωτικού κουπονιού ή μιας απλής προσφοράς γνωριμίας (10% έως 15%) για την αγορά προϊόντων από τη νέα μάρκα.

Τέλος την επόμενη φορά που θα επισκεφθεί ο πελάτης το φαρμακείο σας μη ξεχάσετε να τον ρωτήσετε αν του άρεσε το δείγμα που του δώσατε!

Αν όμως για οποιοδήποτε λόγο ο πελάτης σας δεν θέλει να σταματήσει τη προηγούμενη μάρκα του, προθυμοποιείτε να καλύψτε την ανάγκη του από την φαρμακαποθήκη σας, ενημερώνοντας τον πάντα για τυχόν αυξημένη τιμή ή πιθανότητα μικρής χρονικής καθυστέρησης της παράδοσης.

Καλή Επιτυχία!

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ e-Learning

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.