Βιτρίνα, το Άμεσο Εργαλείο για την Προώθηση των Υπηρεσιών σας

Η βιτρίνα σας είναι η συσκευασία του προϊόντος σας!

Η βιτρίνα αποτελεί το πρώτο εργαλείο για την επικοινωνία του φαρμακείου με τους πελάτες του, μέσω της οποίας μπορεί να προβάλει τα μηνύματά του, αλλά και να ενημερώσει για νέες υπηρεσίες και προϊόντα.

Η βιτρίνα πρέπει να «πουλάει»!

Σήμερα καθώς οι εξελίξεις τρέχουν και οι ρυθμοί της οικονομικής κρίσης και της πραγματικότητας έχουν αρχίσει να γίνουν εντονότεροι, είναι επιτακτική ανάγκη να στραφούμε σε νέες λύσεις και διεξόδους για την βελτιστοποίηση των πωλήσεων στα φαρμακεία.

Τα φαρμακεία αποτελούν ένα ευαίσθητο κλάδο που πλήττεται άμεσα από την σημερινή κατάσταση.

Ήρθε λοιπόν ο καιρός για δραστικές λύσεις στη διαμόρφωση της εικόνας του που θα το διαφοροποιήσουν από άλλα κανάλια διανομής, θα δελεάσουν και θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα του και θα “κλέψουν” καταναλωτές από άλλα κανάλια.

Συνεπώς η βιτρίνα του φαρμακείου σας αποτελεί το πρώτο και άμεσο εργαλείο στην προσέλκυση και την ενημέρωση του κοινού σας.

Η διαφοροποίηση του φαρμακείου σας θα έρθει μέσα από τη διαφορετικότητα της βιτρίνας σας, μίας που αποτελεί την πρώτη επαφή σας με το κοινό.

Η βιτρίνα είναι η πρώτη εντύπωση προς το καταναλωτή και πρέπει να δημιουργεί θετική προδιάθεση στον πελάτη.

Τα φαρμακεία όμως, ενώ δίνουν έμφαση στην εσωτερική διακόσμηση του χώρου τους έχουν τη τάση να παραμελούν αυτό το βασικό στοιχείο επικοινωνίας, τη βιτρίνα τους!

Η Βιτρίνα, Μέσο Προσέλκυσης και Εντυπωσιασμού

Η βιτρίνα είναι η πρώτη εικόνα σας προς τον καταναλωτή και παρουσιάζει τον ξεχωριστό και ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε φαρμακείου.

Ίσως είναι η μόνη και ποιο αποδοτική επένδυση που έχετε στα χέρια σας και μπορεί να σας δώσει άμεσα αποτελέσματα.

Σαν το πιο πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας σας, η βιτρίνα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες και τις αρχές του Marketing.

Η επικοινωνία της με τους καταναλωτές πρέπει να ακολουθεί πιστά το μήνυμα που θέλετε να περάσετε και να προϊδεάζει το κοινό.

Η βιτρίνα δίνει την πρώτη εντύπωση, την αρχική εικόνα, και θα πρέπει αναμφίβολα να δίνει στοιχεία στον πελάτη σχετικά με το χώρο σας καθώς και την εμπειρία που θα έχει μπαίνοντας μέσα στο φαρμακείο σας.

Δημιουργώντας μία δελεαστική βιτρίνα και περνώντας στο κοινό σας ένα έντονο και άμεσο μήνυμα, τους δίνετε την εντύπωση για μία ισχυρή και αντιπροσωπευτική παρουσία μέσα στο χώρο του φαρμακείου.

Με τον τρόπο αυτό τους δημιουργείτε τη διάθεση να έρθουν και να περιηγηθούν στο χώρο σας.

Μέσω μίας σωστά δομημένης και οργανωμένης βιτρίνας, αυξάνετε τα ποσοστά της αυθόρμητης πώλησης και δίνετε το έναυσμα στους καταναλωτές για να μπουν και να περιηγηθούν στο φαρμακείο σας.

Για να φτάσετε όμως σε αυτό το αποτέλεσμα, θεωρείται απαραίτητο να δομήσετε τη βιτρίνα σας μέσω σωστών βημάτων.

Τα Βήματα για την Διαμόρφωση της Εικόνας του Φαρμακείου σας

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η βιτρίνα αποτελεί το άμεσο μέσο επικοινωνίας του φαρμακείου σας με το καταναλωτικό κοινό, γι’ αυτό πρέπει να μπει σε προτεραιότητα η σωστή και αποδοτική οργάνωσή και αξιοποίηση της.

Τα βήματα που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη οργάνωση της, προσδιορίζονται από τη συμβουλευτική πολιτική που πρέπει να ορίσει ο φαρμακοποιός αλλά και τη στρατηγική των πωλήσεων του.

Βήμα 1ο: Σε Ποιους Αναφέρεται η Βιτρίνα σας;

Είναι χρήσιμο πριν ξεκινήσετε την οργάνωση της βιτρίνας σας να μπορέσετε να αναλύσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, δηλαδή να μπορέσετε να δείτε από ποίους απαρτίζετε η συνήθης πελατεία σας.

Ανάλογα με την περιοχή, στην οποία είναι το φαρμακείο σας, θα μπορέσετε με μία απλή έρευνα, να δείτε τα ποσοστά του κοινού σας σε ηλικιακές ομάδες και πως μπορείτε να τους προσεγγίσετε.

Ή ακόμα από το επαγγελματικό τους status μπορείτε να προσδιορίσετε τις αγορές τους και να δημιουργήσετε μία ελκυστική βιτρίνα γι’ αυτούς.

Για παράδειγμα σε μία γειτονιά, όπου υπάρχει δημοτικό σχολείο κοντά, θα ήταν αποδοτικό για την οργάνωση της βιτρίνας σας, να παρουσιάζονται προϊόντα ή και συμβουλές που να απευθύνονται σε γονείς με μικρά παιδιά, σχετικά με όσα χρειάζονται τα παιδιά. Λ. Χ. θα μπορούσε να υπάρχει μία προβολή για γρίπη, για ιώσεις ή ακόμα και τις ψείρες.

Σε μία άλλη περίπτωση εάν το φαρμακείο σας είναι κοντά σε συγκρότημα γραφείων, προϊόντα για παράδειγμα, σχετικά με την τόνωση του οργανισμού και πολύ-βιταμίνες, αποτελούν για τη βιτρίνα σας ένα θέμα οργάνωσης, που θα βελτιώσει τις πωλήσεις σας στο συγκεκριμένο κοινό και για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Βήμα 2ο: Πως Πρέπει να Παρουσιάσετε το Μήνυμα που Θέλετε να Περάσετε στο Κοινό σας;

Για να μπορέσετε να περάσετε το μήνυμα που θέλετε, θα πρέπει να είναι σωστά προσαρμοσμένο και ανάλογο με τις ανάγκες του καταναλωτικού σας κοινού.

Η βιτρίνα σας θα πρέπει να δίνει το στίγμα των υπηρεσιών που θέλετε να προβάλετε.

Προσοχή όμως, θα πρέπει να είναι σωστά δομημένη χωρίς στοιχεία άμεσου εντυπωσιασμού, δηλαδή φανταχτερά χρώματα και υπερβολές, που ξεφεύγουν από τα όρια της προβολής μίας καμπάνιας ή κάποιων προϊόντων.

Η βιτρίνα σας θα πρέπει να περιέχει ένα μήνυμα (και όχι πληθώρα μηνυμάτων), το οποίο θα γίνεται εύκολα και άμεσα αντιληπτό.

Παράλληλα να προβάλλετε προϊόντα, τα οποία έχουν μία λογική σειρά σε σχέση με την καμπάνια που θέλετε να επικοινωνήστε ή προϊόντα κάποιας συγκεκριμένης μάρκας που θα έχουν κι αυτά μία μέθοδο προβολής της μάρκας αυτής.

Προσοχή όμως, στην προβολή προϊόντων από συγκεκριμένες μάρκες.

Οι περισσότερες εταιρείες θέλοντας να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, προτείνουν στους φαρμακοποιούς να κάνουν αυτές την οργάνωση της βιτρίνας τους.

Αυτό εμπεριέχει τους εξής κινδύνους: τα φαρμακεία μοιάζουν μεταξύ τους, χωρίς να δείχνουν το ιδιαίτερο χαρακτήρα τους στους πελάτες τους και δίνουν την εικόνα με αυτό που ονομάζουμε κοινώς «Καλλυντικάδικο…».

Συνεπώς ο φαρμακοποιός θα πρέπει φυσικά να επωφεληθεί απ’ αυτή τη υπηρεσία των εταιρειών και όχι μόνο στη βιτρίνα του αλλά και στον εσωτερικό του χώρο, αλλά να κρατά πάντα τον τελευταίο λόγο, ώστε να αποφεύγεται η υπερφόρτωση μηνυμάτων και υλικών προβολής.

Αυτές οι τεχνικές προβολής των εταιρειών ναι μεν βοηθούν και προάγουν τη προβολή των συγκεκριμένων μαρκών, αλλά συχνά δεν βοηθούν στην προώθηση των υπηρεσιών του φαρμακείου, αναδεικνύοντας τη συμβουλευτική του πλευρά.

Βήμα 3ο: Δημιουργήστε ένα Ενδεικτικό Πλάνο Προβολής Ανάλογα με τη Χρονική Περίοδο

Είναι αρκετά ελκυστικό προς τους πελάτες σας, να αλλάζει η βιτρίνα ανάλογα με τη χρονική περίοδο που διανύουμε.

Λόγου χάρη θεματικές ενότητες ανάλογα με τις χρονικές περιόδους, όπως το καλοκαίρι θα ήταν χρήσιμη μία προβολή στη βιτρίνα με αντηλιακά ή με προϊόντα που είναι για τους ερεθισμούς από τα τσιμπήματα εντόμων.

Εκτός από αυτά υπάρχει η δυνατότητα για θεματικές προβολές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, πχ προβολή για την γρίπη, για ιώσεις που αποτελούν μία έμπνευση για την οργάνωση της βιτρίνας σας περνώντας και το μήνυμα που θέλετε να δώσετε με άμεσο κι αποδοτικό τρόπο.

Δημιουργώντας μία βιτρίνα θεματικής προβολής, οι πελάτες σας προσκομίζουν μία πρώτη εντύπωση για την φροντίδα στο πρόβλημα που μπορεί να έχουν εκείνη την δεδομένη περίοδο.

Προσοχή και πάλι όμως στην οργάνωση της βιτρίνας, να μην είναι «φορτωμένη» για να μην μπερδεύει το κοινό, αλλά να δίνει λύσεις για συγκεκριμένα προβλήματα.

Χρησιμοποιώντας σωστά τους κανόνες οργάνωσης της βιτρίνας σας.

Οι κανόνες που απαρτίζουν μία καλή οργανωμένη βιτρίνα είναι αρκετοί αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ανάλογα με την περίπτωση του κάθε φαρμακείου.

Κάθε φαρμακείο είναι μοναδικό και πρέπει να αναδεικνύει το δικό του στίγμα στους πελάτες του.

Πέρα όμως από τους κανόνες της οργάνωσης υπάρχουν και οι χρυσές συμβουλές, που δεν είναι τίποτα άλλο από γενικές οδηγίες που θα πρέπει να εφαρμόστε.

Χρυσές Συμβουλές για μια Αποδοτική Βιτρίνα

• Η βιτρίνα σας να είναι πάντα περιποιημένη και καθαρή.

Το φαρμακείο είναι ένας χώρος υγείας και αυτό περιμένουν να δουν και οι πελάτες σας.

• Να υπάρχει πάντα οπτική επικοινωνία μεταξύ της βιτρίνας και του εσωτερικού σας χώρου, έτσι ώστε ο πελάτης σας να μπορεί να βλέπει εσωτερικά το φαρμακείο σας,

• Να μην έχετε υπερφορτωμένη βιτρίνα με πολλά μηνύματα, γιατί το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους πελάτες σας δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό,

• Μην δημιουργείτε μόνο μία καλαίσθητη βιτρίνα αλλά και μία βιτρίνα που θα δίνει το χαρακτήρα και την διαφορετικότητα του σημείου,

• Να αλλάζετε συχνά τη θεματολογία της βιτρίνας σας, για να μην κουράζει τους καταναλωτές σας και δημιουργεί μία εικόνα «βαρετού» καταστήματος,

• Φροντίστε τον φωτισμό της βιτρίνας σας ιδιαίτερα το βράδυ, καθώς και τα χρώματα των υλικών της να βρίσκονται σε αρμονία και

• Ακολουθήστε μια θεματολογία σύμφωνα με την εποχικότητα.

elearning half3

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.