Σήμανση Εξωτερική και Εσωτερική

Κανόνες για την Αποτελεσματική Επικοινωνία τους

Το να τραβήξτε τη προσοχή του κοινού σας, να τους κεντρίστε και να τους προσκαλέσετε να μπούνε στο φαρμακείο σας, να τους καθοδηγείστε και να τους ενημερώσετε για τις κατηγορίες και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε, είναι απαραίτητη μια κατάλληλη οπτική επικοινωνία με υλικά όπως ο σταυρός του φαρμακείου, οι επιγραφές, οι αφίσες στη βιτρίνα και σε άλλα εμφανή σημεία, οι σημάνσεις στις μετώπες των ραφιών και στις γόνδολες προβολής, αλλά και οι δείκτες ραφιών.

Μέσω αυτών, η εξωτερική όψη, η βιτρίνα αλλά και το εσωτερικό του φαρμακείου σας, τα ράφια σας, ο πάγκος σας και άλλα σημεία προβολής, "μιλάνε" και επικοινωνούν μηνύματα προς τους πελάτες σας.

Για να είναι αποτελεσματική όμως η επικοινωνία τους υπάρχουν κανόνες που πρέπει να σεβαστούμε και παγίδες που πρέπει να αποφύγουμε.

5 Προτάσεις για τα Υλικά Επικοινωνία σας:

1. Δώστε την Ταυτότητα σας από το Εξωτερικό του Φαρμακείου σας

Τα επικοινωνιακά στοιχεία που είναι στο εξωτερικό του φαρμακείου πρέπει να είναι ιδιαίτερα διαμορφωμένα: ο πράσινος σταυρός, η επιγραφή, φωτεινά ή όχι, καθώς τα ονόματα του/των ιδιοκτήτη/ών, να προβάλλονται με ευκρινή τρόπο.

Το όνομα και τα σήματα του δικτύου που είναι μέλος ο φαρμακοποιός μπορούν να προβληθούν επίσης, εφόσον δεν υπερέχουν σε μέγεθος από την ονομασία και την ταυτότητα του φαρμακείου.

Εστιάζοντας στον Σταυρό του Φαρμακείου

Ο σταυρός του φαρμακείου είναι η μόνη διαφήμιση που μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες των φαρμακείων στη γύρω περιοχή τους.

Είναι το αναγνωρίσιμο σύμβολο αυτού του ιδιαίτερου καταστήματος, εξ ου και το έντονο ενδιαφέρον που δείχνουν οι φαρμακοποιοί επιτρέποντας συχνά μια υπέρβαση στον προϋπολογισμό τους για έναν καλό και πρωτότυπο σταυρό.

Αξιοποιώντας την επανάσταση που ήρθε από τις λυχνίες LED, οι σταυροί των φαρμακείων έχουν εγκαταλείψει πλέον μαζικά την τεχνολογία ΝΕΟΝ για μια τεχνολογία που είναι πολύ πιο φωτεινή και καταναλώνει λιγότερη ενέργεια.

Τα LEDs παρέχουν επίσης μια πιο λεπτομερή οπτική επικοινωνία.

Ιδιαίτερη λοιπόν σημασία πρέπει να δοθεί στη φωτεινότητα και στη ποιότητα του σταυρού, ώστε να είναι πάντα ορατοί και από πολύ μακριά.

Εξάλλου, οι σταυροί LED είναι πολύ φωτεινοί, πρακτικοί και οικονομικοί.

Η ορατότητά τους βέβαια εξαρτάται και από την τοποθεσία του φαρμακείου: αν είναι σε ένα στενό δρόμο, ένα εμπορικό κέντρο ή ένα σημαντικό κόμβο.

Στις αγροτικές περιοχές και σε χωριά, όπου το περιβάλλον είναι λιγότερο ανταγωνιστικό, η διαφοροποίηση του σταυρού δεν είναι πάντα απαραίτητη σε επίπεδο φωτεινότητας.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι LED: η χρήση των ορυκτών μετάλλων, δηλαδή του χαλαζία, δίνουν χρώμα πιο κοντά στο πράσινο, μπλε ή λευκό, σε αντίθεση με τις χημικές διόδους, που πλησιάζουν το κόκκινο και πορτοκαλί.

Επίσης υπάρχουν σταυροί με 3D εφέ και τη δυνατότητα να εισάγουν κινούμενες εικόνες ή να τροποποιούν την ένταση του φωτός, με τη μέγιστη δυνατή ηλιακή ακτινοβολία.

Σταυροί που Εκπέμπουν Συγκεκριμένα Μηνύματα

Αυτή η επανάσταση φωτισμού φέρνει επίσης βαθιές αλλαγές στην επικοινωνία του φαρμακείου, υπό την προϋπόθεση φυσικά τα μηνύματα να σέβονται τους διάφορους δημοτικούς κανονισμούς ή κανονισμούς δεοντολογίας για την προστασία της ιστορικής κληρονομιάς του φαρμακείου.

Έχουν λοιπόν τη δυνατότητα όχι μόνο να εκπέμπουν την ημερομηνία, την ώρα και τη εξωτερική θερμοκρασία (συχνά προγραμματισμένα μηνύματα σε πολλούς σταυρούς), αλλά και να μεταδίδουν συγκεκριμένα μηνύματα για ιδιαίτερες κατηγορίες προϊόντων και εποχιακές προσφορές.

Γενικά οι σταυροί αλλά και άλλου είδους ηλεκτρονικές επιγραφές εξωτερικού χώρου, αποτελούν εξαιρετικά μέσα προβολής του φαρμακείου σας.

Με Εφέ και Γραφικά που Τραβούν τη Προσοχή των Περαστικών

Ένα πλάνο επικοινωνίας μηνυμάτων μπορεί λοιπόν να πραγματοποιείται μέσω του σταυρού ή των φωτεινών επιγραφών.

Αυτό απαιτεί ένα καλό λογισμικό animation, που συνήθως παρέχεται από τον κατασκευαστή, και το οποίο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν απλούστερο στη χρήση.

Σταυροί «Θερμοστάτες»

Ένα άλλο σημείο προσοχής βέβαια είναι το πλαίσιο του ίδιου του σταυρού και το σύστημα εξαερισμού του.

Πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν αλουμίνιο για το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του σταυρού, ένα ευγενές υλικό που δεν αλλοιώνεται με τις κλιματικές αλλαγές, σε αντίθεση με το Plexiglas το οποίο παραμορφώνεται με την πάροδο του χρόνου, αλλά είναι πιο ευέλικτο από τον χάλυβα που χρησιμοποιείται πιο εύκολα για να στερεώσει το υποστήριγμα.

Το αλουμίνιο επιτρέπει να δουλευτεί καλύτερα το σχέδιο του σταυρού, όπως αναφέρουν και οι κατασκευαστές, αλλά είναι πιο ακριβό υλικό από τον χάλυβα και το πλεξιγκλάς.

Περισσότερο από το κουτί, το σύστημα εξαερισμού είναι και η τεχνολογική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πράγματι εύθραυστα και πλήττονται από τις εναλλαγές του κλίματος και πρέπει οπωσδήποτε λοιπόν να προστατεύονται από την υγρασία και τη ζέστη.

Ιδανικός είναι ο σταυρός με ένα σύστημα εξαερισμού στην δίοδο της πλατίνας που εμποδίζει τη διαστολή του θερμού αέρα.

Μερικοί κατασκευαστές προτιμούν να κρατούν μυστικό τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν, καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στοιχείο που διέπει τους σταυρούς φαρμακείων.

Οι τιμές των σταυρών κυμαίνονται, ενώ παράλληλα πρέπει και να λάβουμε υπόψη και τις τιμές της τοποθέτησης που αλλάζουν κάθε φορά (εταφορικά, εργατικό δυναμικό δύο ατόμων τουλάχιστον...).

Η πλειοψηφία των κατασκευαστών προτείνουν διετείς εγγυήσεις και επεκτάσεις εγγύησης σε διάφορες τιμές.

2. Επικοινωνήστε με τη Βιτρίνα

Σίγουρα, η βιτρίνα πρέπει να τραβάει την προσοχή του πελάτη και να ενημερώνει, αλλά κυρίως να συνθέτεται με κάποια λογική.

Αφιερώστε το λιγότερο 1,5 μέτρο για να αναπτύξετε μια θεματική ενότητα, δίνοντας έμφαση σε αυτό το χώρο μόνο σε ένα προϊόν ή μια καμπάνια πρόληψης.

Ολοκληρώστε το σκηνικό με τη βοήθεια ενός μηνύματος σε μια αφισοκολλημένη φράση και ενός ελκυστικού decor.

Οι αφίσες με τις αναγραφόμενες εκπτωτικές τιμές στη βιτρίνα δεν συνάδουν με την εικόνα του φαρμακείου και το επιστημονικό προφίλ που επιθυμεί να προβάλει.

Διάφορα θέματα θα μπορούσαν να προβληθούν στο χώρο της βιτρίνας αρκεί να είναι ξεχωριστά και να μην μπερδεύουν τα μηνύματα μεταξύ τους.

Ο προγραμματισμός των θεμάτων θα πρέπει να γίνεται βάσει ενός σχεδίου μακροπρόθεσμης προετοιμασίας από πριν.

Προσοχή! Η βιτρίνα δεν έχει κανένα ενδιαφέρον παρά μόνο αν έχει συνοχή με τα μηνύματα που προβάλλονται στο εσωτερικό του φαρμακείου.

Διαφορετικά δεν είναι αποτελεσματική.

Τέλος δεν μπορεί παρά μόνο να παρουσιάσει τις νόμιμες δραστηριότητες του φαρμακείου.

Σήμερα την εποχή του digital η βιτρίνα μπορεί να είναι διαδραστική αφής και μπορεί να συνδέει το internet με το σημείο πώλησης, για να δώσει ακόμη περισσότερες πληροφορίες στον πελάτη, κατευθύνοντας τον στα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.

3. Βοηθήστε την Επιλογή του Πελάτη με τις Μετώπες και τους Δείκτες Ραφιών

Εδώ οι κανόνες είναι απλοί: οι μετώπες στην κορυφή των ραφιών επιτρέπουν να οδηγήσουμε τον πελάτη μπροστά στην κατηγορία που θέλει (ομορφιά, φυτοθεραπεία...κλπ), ενώ οι δείκτες ραφιών αποτελούν τα "κλειδιά" εισόδου σε μια μάρκα ή κατηγορία.

Έτσι σε μια ραφιέρα οι δείκτες ραφιών δίνουν πληροφορίες για τις διάφορες υποκατηγορίες προϊόντων μιας μάρκας π.χ προϊόντα ντεμακιγιάζ, προϊόντα σώματος... κλπ.

Όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητα για να διευκολύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την αναζήτηση του καταναλωτή μέσα στο χώρο του φαρμακοπωλείου για το επιθυμητό προϊόν.

Το σημαντικό είναι να προσελκύσετε τους πελάτες να δουν το σύνολο της προσφοράς που έχετε.

Παράλληλα και ορισμένα άλλα υλικά επικοινωνίας είναι σημαντικά όπως:

• οι ακροβάτες ραφιών που ανακοινώνουν μια προσφορά,

• οι ενημερωτικές αφίσες και

• τα σταντ (πάγκου ή δαπέδου) για προβολή προϊόντων ή τη διανομή ενημερωτικών εντύπων...

Όλα αυτά πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο για να μην κουράζουν με πολλά μηνύματα τον πελάτη αλλά και να μην "κατακλύζουν" το χώρο.

Οι τιμές επίσης πρέπει να αναγράφονται ή πάνω στους δείκτες ραφιών ή πάνω στα προϊόντα, με ομοιόμορφες και καθαρές ετικέτες τιμών.

4. Χρησιμοποιήστε Ηλεκτρονικό Πληροφοριακό Υλικό

Η αγορά της επικοινωνίας στο σημείο πώλησης αναπτύσσεται παράλληλα με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τις συνήθειες των καταναλωτών.

Οι οθόνες προβολής μηνυμάτων είναι ένα μέσο επικοινωνίας πολύ αποτελεσματικό στο φαρμακείο ιδιαίτερα σε σημεία αναμονής του πελάτη.

Αλλά προσοχή! Επειδή το μάτι συνηθίζει γρήγορα και στη συνέχεια δεν βλέπει τίποτε, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα περιεχόμενο με διαφορετικές ζώνες προβολών (βίντεο, εικόνες κυλιόμενα μηνύματα) και να ενημερώνετε το περιεχόμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Εδώ μπορείτε να περνάτε διαφημιστικά μηνύματα, εποχιακά μηνύματα, προσφορές προϊόντων κλπ.

Τα μηνύματα αυτά στη συνέχεια προκαλούν τον πελάτη να ρωτήσει τον φαρμακοποιό και συχνά να αγοράσει κάτι ενδιαφέρον που είδε.

Φυσικά, η προβολή της διαφήμισης στο σημείο της πώλησης ενισχύει την ζήτηση για τα διαφημιζόμενα προϊόντα, αλλά πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι η διαφήμιση για να γίνει αποδοτική απαιτεί την προσοχή του πελάτη για τουλάχιστον 10 φορές.

Οι οθόνες διαφημιστικών μηνυμάτων προτείνονται ως μέσο επικοινωνίας από όλες τις πολυεθνικές εταιρείες, αλλά για να αποδώσουν τα μέγιστα πρέπει να τοποθετηθούν στη σωστή θέση και να προβάλλουν περιεχόμενο ανάλογο του marketing του φαρμακείου σας.

Εκτός από τις οθόνες υπάρχουν και οπτικοακουστικά διαδραστικά συστήματα επικοινωνίας που καθοδηγούν τον πελάτη με συμβουλές και προτάσεις ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του. Αυτά συνδέονται με το ιντερνέτ και μπορούν να δίνουν εξατομικευμένες συμβουλές.

Αυτά όμως τα πολύ σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας είναι και αρκετά ακριβά!

5. Οδηγήστε με Μηνύματα στο Πάτωμα τον Πελάτη

2 Τύποι Μηνυμάτων στο Πάτωμα Συνυπάρχουν.

1. Μια γραμμή σε απόσταση ενός μέτρου περίπου από τον πάγκο εξυπηρέτησης που ορίζει το πεδίο εμπιστευτικότητας με τον πελάτη, και

2. Οι "πατημασιές" που οδηγούν τον πελάτη σε ένα τμήμα του καταστήματος όπου υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον, όπως μια εμπορική προσφορά ή μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την υγεία ή την ομορφιά του.

Να γνωρίζετε ότι στο πρώτο 1,5 μέτρο, ο πελάτης που μπαίνει στο φαρμακείο είναι σε μια ζώνη προσαρμογής και στη συνέχεια αποφασίζει προς τα πού θα κατευθυνθεί.

Μερικές Χρήσιμες Συμβουλές

• Πριν αποφασίστε ή κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια που αφορά υλικά επικοινωνίας για το φαρμακείο σας, σκεφτείτε και μελετήστε την πελατεία της περιοχής σας και τις ιδιαιτερότητες της,

• Φροντίστε όλα τα μηνύματα σας να απευθύνονται στα "θέλω" της πελατείας σας και

• Φροντίστε να υπάρχει αρμονία χρωμάτων και σχεδίων και μην χρησιμοποιείτε πολλά υλικά επικοινωνίας γιατί μπερδεύουν και κουράζουν με πολλά μηνύματα τον καταναλωτή.

elearning half3

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.