Merchandising: Τα Έξι Μυστικά Αξιοποίησης του Προωθητικού Υλικού

Το προωθητικό υλικό παραμένει ένα αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας, με την προϋπόθεση βέβαια να μην το χειριζόμαστε λάθος, πράγμα που σημαίνει να αξιοποιούμε στο μέγιστο τα διάφορα υλικά που μας προσφέρονται από τις εταιρείες και να μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε αποδοτικά.

Να λοιπόν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε σε έξι στάδια:

1. Να Κάνουμε Ένα Σωστό Σχεδιασμό

Για να αξιοποιήσουμε όλο το διαφημιστικό υλικό που μας παρέχουν οι εταιρείες, το φαρμακείο θα πρέπει να διαθέτει πολλές βιτρίνες και χώρο για να τοποθετήσει ταυτόχρονα όλα τα σταντ δαπέδου και τα εκθετήρια που του αποστέλλονται από τις εταιρείες.

Συνεπώς, πρέπει να διαχειριστούμε όλα τα προωθητικά υλικά σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα, με στόχο να έχουμε κάθε τρίμηνο ξεκάθαρη πολιτική επικοινωνίας με τη πελατεία μας.

Έχοντας λοιπόν καταγεγραμμένο ένα πρόγραμμα επικοινωνίας, το Φαρμακείο μπορεί να έχει μια πιο αποδοτική επικοινωνία χωρίς υπερφόρτωση υλικών και μηνυμάτων.

Αποφύγετε:

♦ Να πραγματοποιήσετε μια προβολή χωρίς να μελετήσετε τις απαραίτητες ενέργειες την ίδια περίοδο.

♦ Να μην τοποθετήσετε το προωθητικό υλικό ταυτόχρονα με το διαφημιστικό πλάνο της εταιρείας.

2. Εξασφαλίστε μια Συνοχή μεταξύ Βιτρίνας και Εσωτερικού Χώρου

Αυτό μπορεί να φαντάζει αυτονόητο, αλλά, στην πραγματικότητα συχνά, η βιτρίνα δεν αναδεικνύει παράλληλα τα επικοινωνιακά μηνύματα με τις εσωτερικές προβολές.

Συνεπώς, είναι απαραίτητο να κάνουμε ένα πλάνο διακόσμησης της βιτρίνας και ταυτόχρονα να κάνουμε το ίδιο και για την εσωτερική διακόσμηση.

Από πλευράς προϊόντων συμβουλής, παρατηρούμε συχνά το φαινόμενο του μη σωστού συγχρονισμού της λεκτικής μας προώθησής μας με τα προϊόντα που εκτίθενται στον πάγκο.

Με άλλα λόγια, θα πρέπει συστηματικά να δίνουμε συμβουλές κάνοντας αναφορές σε προϊόντα που υποστηρίζονται από κάποιο προωθητικό υλικό ταυτόχρονα.

Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να έχουμε ένα σταντ στο πάγκο με το Χ προϊόν για το συνάχι ή για την τόνωση του οργανισμού και εμείς στο πελάτη να προτείνουμε ένα προϊόν Ψ.

Αποφύγετε:

♦ Κάθε ασυμβατότητα μεταξύ προωθητικού υλικού εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.

♦ Την απουσία επαρκούς αποθέματος του διαφημιζόμενου στη βιτρίνα προϊόντος.

Merchandising: Τα Έξι Μυστικά Αξιοποίησης του Προωθητικού Υλικού

3. Εξασφαλίστε μια Περιοδική έκθεση των Σταντ στον Πάγκο.

Τα σταντ του πάγκου έχουν μια αδιαμφισβήτητη επιρροή στις πωλήσεις, με την προϋπόθεση να μην μείνουν για πάνω από 2 μήνες, αν πρόκειται για καινοτομίες.

Η συμβουλή μας: βάλτε μια ημερομηνία τοποθέτησης του σταντ στο πίσω μέρος του.

Επίσης, απομακρύνετε όλα τα σταντ με προϊόντα μη εποχιακά. Το ιδανικό είναι να τα χρησιμοποιούμε μία φορά μέσα στη σεζόν.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα τοποθετούμε, έτσι ώστε να μην υπερφορτώνεται ο πάγκος πράγμα που δυσκολεύει την επικοινωνία μας αφ' ενός με τον πελάτη, αλλά και δημιουργεί σύγχυση πολλών μηνυμάτων.

Θα ήταν καλό να αφαιρούμε ένα σταντ από τον πάγκο όταν θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με ένα άλλο.

Αποφύγετε:

♦ Να εκθέτετε σταντ κατά το ήμισυ άδεια: πρέπει να είναι τουλάχιστον κατά τα ¾ γεμάτα.

♦ Να τοποθετείτε πάνω από δυο σταντ στον πάγκο στη κάθε θέση εξυπηρέτησης.

4. Επιβεβαιώστε τη Χρησιμότητα των Σταντ Δαπέδου

Αυτά τα σταντ είναι συνήθως ογκώδη και έχουν το μειονέκτημα να καταλαμβάνουν χώρο κρύβοντας συχνά τις ραφιέρες.

Πριν τοποθετήσετε λοιπόν κάποιο σταντ δαπέδου, αναρωτηθείτε:

Που να το τοποθετήσω χωρίς να καλύπτω την ορατότητα άλλων ραφιών μου;

Πόσο καιρό να το κρατήσω; Όχι πάνω από 3 έως 4 μήνες για τα εποχιακά προϊόντα (αντηλιακά ή αδυνατιστικά).

Μπορούμε επίσης να τοποθετήσουμε τα σταντ δαπέδου μόνο για ένα μήνα, όταν έχουμε σχεδιάσει μια συγκεκριμένη ενέργεια προώθησης.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει πάντα να αξιολογήσουμε το όφελός τους συγκριτικά με ένα μόνιμο έπιπλο εποχιακών προβολών του Φαρμακείου μας.

Η περίπτωση των μόνιμων εκθετηρίων, π.χ. για οδοντόβουρτσες ή προϊόντα μακιγιάζ είναι ξεχωριστή και αυτά είναι απαραίτητα, αρκεί να παρακολουθούμε τη θέση τους όσον αφορά την αποδοτικότητά τους, οπότε και να τους αλλάζουμε θέση αν κρίνουμε απαραίτητο.

Αποφύγετε:

♦ Να αφήσετε ένα εποχιακό σταντ στην ίδια θέση για πάνω από 3 μήνες.

♦ Να μπερδέψετε τις μάρκες ή τις κατηγορίες προϊόντων πάνω στο ίδιο σταντ.

♦ Να δυσκολέψετε την ευκολία κυκλοφορίας των πελατών στο χώρο με την τοποθέτηση του.

5. Προγραμματίστε Προβολές

Μετώπες, ταμπέλες, δείκτες ραφιών, αποτελούν απαραίτητα προωθητικά υλικά.

Μπορούν πραγματικά να δώσουν αξία σε μια μάρκα ή σε ένα προϊόν με την προϋπόθεση να μην παραμείνουν μόνιμα.

Επίσης, κάθε προβολή είναι περισσότερο ορατή μόνο όταν μεταφέρεται από τη ραφιέρα και τοποθετείται σε ένα ξεχωριστό έπιπλο προβολής.

Είναι σημαντικό επίσης όταν κάνουμε μια προβολή, να επικεντρωθούμε σε μόνο μια μάρκα ή κατηγορία.

Οι πολυάριθμες σημάνσεις και μηνύματα, δημιουργούν ένα συνονθύλευμα μη κατατοπιστικό.

Αποφύγετε:

♦ Να δώσετε έμφαση σε πολλές μάρκες στο ίδιο σημείο προβολής.

♦ Να αφήσετε στην ίδια θέση την προβολή για πάνω από τρείς μήνες.

♦ Να τοποθετήσετε την ίδια προβολή σε πολλά σημεία για να τη δουν οι πελάτες.

6. «Αποσυμφορήστε» τη Βιτρίνα σας

Ο σκοπός δεν είναι απαραίτητα να δημιουργήσετε μια όμορφη βιτρίνα αλλά μια αποτελεσματική βιτρίνα.

Δηλαδή, να δώσετε έμφαση σε κάποιο προϊόν ή σε κάποια θεματική ενότητα για να δημιουργήσετε την ανάγκη στον πελάτη να εισέλθει στο Φαρμακείο.

Ούτε λόγος φυσικά να βάλετε στο χώρο της βιτρίνας ένα μίγμα μηνυμάτων με πολλές καρτολίνες και εκθετήρια, γιατί δημιουργούν σύγχυση στον καταναλωτή και δεν είναι καλαίσθητα.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το αδυνάτισμα: βάζοντας μια καρτολίνα με το μήνυμα «αδυνατιστική κρέμα» και δίπλα μια άλλη καρτολίνα με το μήνυμα «κατασταλτικό όρεξης» και μια τρίτη με το μήνυμα «υποκατάστατο γεύματος», θα βρεθούμε να έχουμε τρείς διαφορετικές εικόνες με τρεις ημίγυμνες γυναίκες, πράγμα το οποίο δεν είναι σοβαρό για το Φαρμακείο.

Μερικά Φαρμακεία προτιμούν τη διαφάνεια στη βιτρίνα, βάζοντας μόνο διακριτικά μηνύματα και υλικά, ώστε ο καταναλωτής να βλέπει το εσωτερικό του φαρμακείου.

Αποφύγετε:

♦ Τον καταιγισμό από πανό σε μια βιτρίνα

♦ Την παρουσίαση πολυάριθμων προϊόντων και μηνυμάτων: όσο λιγότερα τόσο το καλύτερο

♦ Να έχετε την ίδια βιτρίνα για πάνω από ένα μήνα

Η Συμβουλή μας

Ενημερωθείτε για το επικοινωνιακό διαφημιστικό πλάνο κάθε εταιρείας πριν τοποθετήσετε τα προωθητικά τους υλικά.

Ας Αναρωτηθούμε:

Θα πρέπει να έχουμε την ίδια βιτρίνα με το γειτονικό Φαρμακείο;

Είναι βέβαιο ότι η μαζική προβολή ενός προϊόντος προκαλεί αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα και στην πώληση.

Συνεπώς, το να έχουμε μερικές εποχές την ίδια βιτρίνα μιας εταιρείας με το κοντινό μας Φαρμακείο, δείχνουμε μια ομοιογένεια του δικτύου των Φαρμακείων και φυσικά είναι μέσα στα πλαίσια της καλής συνεργασίας με τις εταιρείες.

Γιατί λοιπόν να μη δεχτούμε τις τόσο καλοφτιαγμένες βιτρίνες των εταιρειών, αρκεί να μην υπερβάλλουν με αυτοκόλλητα και πανό και να εμποδίζουν την ορατότητα με το εσωτερικό του Φαρμακείου.

Ο Φαρμακοποιός σίγουρα εργάζεται προς όφελος του φαρμακείου του, αλλά δεν πρέπει να ξεχνά ότι έχει και στρατηγικές συνεργασίες με τις εταιρείες.

Φυσικά σταδιακά, καλό θα είναι να κάνουμε μια δημιουργική βιτρίνα που να εκφράζει το ύφος του δικού μας φαρμακείου!

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ e-Learning

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.