Οι 7 Χρυσοί Κανόνες για μια Επιτυχημένη Βιτρίνα

Η βιτρίνα είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του Φαρμακείου, ένα είδος «επαγγελματικής κάρτας» που έχει σαν στόχο από τη μια να ενημερώσει κι από την άλλη να προσελκύσει τον πελάτη.

Μια βιτρίνα πρέπει να αποκαλύπτει με ελκυστικό τρόπο εκείνα που ο πελάτης μπορεί να βρει στο εσωτερικό του Φαρμακείου.

Ας δούμε μερικούς κανόνες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας για να δημιουργήσετε μια όμορφη και ελκυστική βιτρίνα στο δικό σας Φαρμακείο.

Κανόνας 1ος Αναδείξτε το Φαρμακείο και τον Ρόλο του Φαρμακοποιού

Η βιτρίνα σας πρέπει να αναδεικνύει τις πληροφορίες για τα προϊόντα που διαθέτεται και να είναι ελκυστική, να «τραβάει» τον επισκέπτη να εισέλθει στο Φαρμακείο.

Το Φαρμακείο δεν είναι απλώς ένα κατάστημα, είναι πρώτα απ’ όλα ένας χώρος υγείας και ευεξίας. Το γεγονός αυτό δεν απαγορεύει βέβαια να κάνετε κάποιο ιδιαίτερο ντεκόρ, έχοντας πάντα στο μυαλό σας όμως να προβάλετε πρωτίστως τις γνώσεις και τις δεξιότητές σας ως επαγγελματία υγείας.

Δεν είναι εύκολο να κάνει κανείς μια επιτυχημένη βιτρίνα.

Απαιτείται γνώση της πελατείας.

Οι 7 Χρυσοί Κανόνες για Μια Επιτυχημένη Βιτρίνα

Διαφορετική βιτρίνα θα κάνετε σε μια περιοχή όπου οι περισσότεροι πελάτες είναι ηλικιωμένοι και διαφορετική σε ένα προάστιο, όπου σημαντικό μέρος της πελατείας είναι γονείς με παιδιά.

Διαφορετική βιτρίνα θα κάνετε στο κέντρο της πόλης και διαφορετική σε ένα απομακρυσμένο ακριβό ή αντίθετα υποβαθμισμένο προάστιο.

Σε κάθε περίπτωση το πρώτο και βασικό είναι να φροντίσετε την καλαισθησία και την καθαριότητά της.

Επιλέξτε καλής ποιότητας υλικά που είναι εύκολο να καθαριστούν.

Η βιτρίνα σας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι πελάτες στο Φαρμακείο σας, μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό!

Κανόνας 2ος Προγραμματίστε τις Θεματικές Βιτρίνες

Η βιτρίνα είναι αναπόσπαστο στοιχείο του βασικού πλάνου επικοινωνίας του Φαρμακείου σας.

Χρειάζεται προσοχή στον σχεδιασμό της, δεν είναι κάτι που μπορείτε να αφήσετε για τελευταία στιγμή.

Με τη βοήθεια των συνεργατών σας, ετοιμάστε ένα ετήσιο πλάνο, με βάση τις περιοδικές θεματικές προβολές στο εσωτερικό, που συνάδουν με την όλη εποχιακή επικοινωνία: προβολές, προωθητικό και ενημερωτικό υλικό, ξεχωριστά σταντ κ.ά.

Στο πλάνο σας μπορείτε επίσης να περιλάβετε διάφορες καμπάνιες ενημέρωσης διαφόρων φορέων υγείας, αλλά και τις παγκόσμιες ημέρες υγείας που είναι πάντοτε μια πολύ καλή αφορμή για την ενημέρωση του κοινού.

Οι πιο κλασικές εποχιακές προβολές είναι: αντηλιακή προστασία, τα απαραίτητα των διακοπών, ο έλεγχος του βάρους, το κρυολόγημα, οι αλλεργίες της άνοιξης.

Σε όλα αυτά μπορείτε να προσθέσετε και διάφορα άλλα, ανάλογα με την εμπειρία και τους πελάτες σας.

Εξάλλου τα θέματα υγείας και ομορφιάς δεν τελειώνουν ποτέ.

Σε κάθε περίπτωση, να θυμάστε ότι η εξωτερική εικόνα τους Φαρμακείου (βιτρίνα) πρέπει να είναι σε αρμονία με το εσωτερικό του.

Επίσης, θυμηθείτε ότι η βιτρίνα σας πρέπει να αλλάζει μια φορά το μήνα ή και κάθε δεκαπέντε μέρες, αν το Φαρμακείο σας βρίσκεται σε έναν πολυσύχναστο δρόμο στο κέντρο της πόλης.

Κανόνας 3ος Επικοινωνήστε Ένα Μόνο Μήνυμα

Ο βασικός κανόνας μιας επιτυχημένης βιτρίνας είναι εξαιρετικά απλός: μια βιτρίνα, ένα μήνυμα.

Σαν επαγγελματίας υγείας που είσαστε θα πρέπει να αποφεύγετε τις πολύ «φανταχτερές» βιτρίνες, τις πολύ «επιθετικές» προβολές, που μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και να προκαλέσουν αποστροφή σε πολλούς πελάτες σας.

Θυμηθείτε επίσης να μη γεμίζετε με προϊόντα και καρτολίνες τη βιτρίνα, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να προκαλέσετε σύγχυση. Κι εδώ η μαγική λέξη είναι «συνάφεια»: χρειάζεται η βιτρίνα να συμφωνεί με το περιεχόμενο στο εσωτερικό του Φαρμακείου.

Κανόνας 4ος Βάλτε τα Σωστά Χρώματα

Όσο για τα χρώματα, ακολουθείστε τους χρωματικούς κανόνες του Φαρμακείου:

Το μπλε συνδέεται με την γαλήνη, την ηρεμία, τον ύπνο, το κόκκινο με τα επείγοντα περιστατικά, το κίτρινο και το πράσινο με τη φυτοθεραπεία και τις εναλλακτικές θεραπείες ή το αδυνάτισμα, το ροζ είναι κατάλληλο για τα προϊόντα που απευθύνονται αποκλειστικά σε γυναίκες, ενώ τα απαλά παλ χρώματα με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα (premium).

Θυμηθείτε αυτούς τους απλούς συνδυασμούς και διατηρήσετε τους κανόνες στη βιτρίνα σας.

Μην μπλέκετε τα χρώματα, μην χρησιμοποιείτε περισσότερα από δύο, και μην χρησιμοποιείτε τα λάθος χρώματα για τα προϊόντα που έχετε επιλέξει να προβάλλετε στη βιτρίνα σας.

Μια άλλη πρόταση είναι να ακολουθείτε τα χρώματα που έχει επιλέξει η κάθε εταιρεία για τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων (για παράδειγμα, στα αντηλιακά επικρατεί το έντονο πορτοκαλί).

Κανόνας 5ος Παρουσιάστε Όμορφα τα Προϊόντα σας

Ανάλογα πάντοτε με το μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε στη βιτρίνα σας, μπορείτε να επιλέξετε από ένα και μόνο προϊόν υψηλής ποιότητας (premium), έως περισσότερα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε τιμές «ευκαιρίας».

Όταν επιλέξετε τι ακριβώς θα προβάλλετε, διατηρήστε τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην «άδεια βιτρίνα» και τη «γεμάτη βιτρίνα».

Όσο περισσότερο εκλεπτυσμένη φαίνεται μια βιτρίνα, με τα προϊόντα της προσεκτικά επιλεγμένα, τόσο πιο ελκυστική γίνεται.

Θυμηθείτε: Η βιτρίνα δεν έχει στη διάθεσή της παρά μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να «προσκαλέσει» τον περαστικό να την πλησιάσει και τελικά να περάσει την πόρτα του Φαρμακείου.

Η ελκυστική βιτρίνα είναι εκείνη που θα «τραβήξει» τον πελάτη.

Μην πείτε όχι σε διάφορα διακοσμητικά στοιχεία και αξεσουάρ που θα προσθέσουν πόντους στις προβολές σας.

Τα αξεσουάρ γενικότερα βοηθούν στο να πείτε μια ιστορία με την βιτρίνα σας, και πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένα και να έχουν σχέση με το μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε.

Θυμηθείτε επίσης ότι ένα καλό ύψος για την προβολή των προϊόντων είναι μεταξύ 70-150 εκατοστά από το έδαφος, το μάτι πέφτει αμέσως στο συγκεκριμένο ύψος.

Επίσης, μην παραλείπετε τις τιμές.

Κάθε προϊόν της βιτρίνας σας πρέπει να συνοδεύεται από την τιμή του η οποία θα αναγράφεται με τρόπο καθαρό και ευανάγνωστο.

Τέλος, θυμηθείτε ότι η βιτρίνα «επικοινωνεί» με το Φαρμακείο σας, και δεν πρέπει να εμποδίζει τον επισκέπτη να βλέπει στο εσωτερικό του.

Κανόνας 6ος Χρησιμοποιήστε τον Κατάλληλο Φωτισμό

Πολύ συχνά, μια επιτυχημένη ελκυστική βιτρίνα είναι αποτέλεσμα σωστού φωτισμού.

Όπως έχετε διαπιστώσει από τους επαγγελματίες φωτογράφους, ο σωστός φωτισμός μπορεί να μεταμορφώσει τα αντικείμενα και να τα προβάλει με θαυμαστό τρόπο.

Ο σωστός φωτισμός δίνει «κίνηση» και δημιουργεί ατμόσφαιρα. Καμιά φορά μπορεί να ξυπνήσει και συναισθήματα.

Το ψυχρό φως αναδεικνύει καλύτερα τις συσκευασίες και τα προϊόντα, ενώ το ζεστό δημιουργεί μια πιο προσωπική, πιο οικεία ατμόσφαιρα και ενδείκνυται περισσότερο για προϊόντα ομορφιάς ή προσωπικής υγιεινής.

Ιδανικά μπορείτε να έχετε περιστρεφόμενα σποτάκια με κατεύθυνση το άνω και κάτω μέρος της βιτρίνας και να αλλάζετε τη ροή του φωτός ανάλογα με τη θεματική και τα προϊόντα σας.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε λάμπες με χρωματιστό φως.

Στην περίπτωση αυτή περιορίστε την επιλογή σας σε ένα το πολύ δύο, διαφορετικά η προσεκτικά σχεδιασμένη βιτρίνα σας μπορεί να θυμίζει λούνα παρκ.

Κανόνας 7ος Βρείτε το Δικό σας Στυλ

Μπορείτε να επιλέξετε να διακοσμήσετε τη βιτρίνα σας με διάφορα ταμπλό και υλικά που θα σας προμηθεύσουν οι εταιρείες προμηθευτές σας.

Σκεφτείτε όμως ότι υπάρχει και άλλος δρόμος, εκείνος της πρωτοτυπίας.

Οι «δια χειρός» βιτρίνες είναι μοναδικές, αν έχουν δημιουργηθεί με γούστο και μεράκι.

Αν η φαντασία και η δημιουργικότητα δεν είναι το δυνατό σας σημείο, μπορείτε να πάρετε αμέτρητες ιδέες από το διαδίκτυο ή να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία που θα ετοιμάσει αποκλειστικά για εσάς την ιδανική βιτρίνα για το δικό σας Φαρμακείο.

Οι 7 Χρυσοί Κανόνες για Μια Επιτυχημένη Βιτρίνα

Τα 10 σημεία - «κλειδιά» μιας Επιτυχημένης Βιτρίνας

• Η βιτρίνα είναι μέρος της επικοινωνίας του Φαρμακείου,

Χρειάζεται να γνωρίζετε καλά την πελατεία σας για να είναι αποτελεσματικό το μήνυμα,

• Μία βιτρίνα, ένα μήνυμα,

• Η βιτρίνα πρέπει να συμφωνεί με το περιεχόμενο στο εσωτερικό του Φαρμακείου,

• Η βιτρίνα πρέπει να είναι καθαρή,

• Η βιτρίνα πρέπει να επιτρέπει τη θέα στο εσωτερικό του Φαρμακείου,

• Το ντεκόρ και τα αξεσουάρ της βιτρίνας «λένε μια ιστορία», προσθέτουν θεατρικότητα,

• Μια βιτρίνα, ένα ή δύο χρώματα, όχι περισσότερα,

• Ο φωτισμός έρχεται από το πάνω κι από το κάτω μέρος της βιτρίνας,

• Μια πυραμίδα αντιστοιχεί σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης ή σε κάποια προσφορά.

Ποτέ πυραμίδες για premium προϊόντα και

• Καλύτερα καθόλου βιτρίνα, παρά μια βιτρίνα ταλαιπωρημένη και παρατημένη.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.